Finalna wersja gogli Oculus Rift CV1 już gotowa

​Ba, jest już nawet rozsyłana do developerów...

Zwykli użytkownicy muszą jeszcze trochę poczekać, ale to dobrze, bo przy okazji zmieniły się także wymagania sprzętowe - spełnienie nowych nie dla wszystkich będzie takie proste.

Reklama

Nowe oficjalne wymagania to:

  • OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 - 64-bitowy
  • procesor: Intel Core i5-4590 lub porównywalny
  • pamięć: 8 GB RAM
  • grafika: Nvidia GeForce GTX 970 lub AMD Radeon R9 290
  • złącza: HDMI 1.3, 3 x USB 3.0, 1 x USB 2.0

Zmieniły się zapisy odnośnie systemu operacyjnego, bo CV1 wymaga 64-bitów. A także większej liczby złączy. Wersja DK2 wymagała tylko dwóch złączy USB (oba 3.0), natomiast CV1 - aż czterech, z czego trzy w standardzie 3.0. Powodów nie wyjaśniono, choć spekuluje się o przesyłaniu dźwięku przestrzennego (CV1 ma wbudowane słuchawki), a także podłączeniu odbiornika od bezprzewodowego kontrolera.

Na oficjalnych zdjęciach widoczny jest bowiem pad od XBO, więc być może znajdzie się on w zestawie. On, albo Oculus Touch.

"Preordery ruszą krótko po Nowym Roku. Cieszcie się wolnymi od stresu świętami, nie uruchomimy zapisów bez wcześniejszej zapowiedzi" - tak w każdym razie obiecał szef Oculus VR.

Premiera sklepowa to nadal pierwszy kwartał 2016. I ponoć nie ma już możliwości, by została przełożona (co ostatnio uczynił największy konkurent Oculusa, duet HTC/Valve, zasłaniając się wielkim przełomem technologicznym, który ma zostać zaprezentowany na początku styczniapodczas targów CES).

Dowiedz się więcej na temat: Oculus Rift

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje