DS jako przeglądarka i telewizor

Nintendo na zwołanej wczoraj konferencji prasowej niespodziewanie ujawniło planowane zmiany związane ze swoją najszybciej sprzedającą się przenośną konsolą do gier. Japońska korporacja ogłosiła, że zamierza wyposażyć swoją platformę Dual Screen w przeglądarkę stron internetowych oraz przenośny telewizor.

Całkiem niedawno firma podała, iż na całym świecie sprzedano już 13 milionów egzemplarzy tych przenośnych urządzeń do gier. W Japonii DS uzyskał miano najszybciej sprzedającego się sprzętu tego typu. Wkrótce zaplanowano, że z początkiem marca w Japonii do sprzedaży trafi zminiaturyzowana wersja konsoli, która będzie nosić nazwę DS Lite. Całość ma mieć te same opcje co edycja, która po raz pierwszy do sprzedaży trafiła już w grudniu 2004 roku - jedyną różnicą będzie znacznie mniejsza wielkość.

Niedawno okazało się też, iż system rozgrywek sieciowych oparty na możliwościach połączenia bezprzewodowego Wi-Fi z innymi graczami odniósł ogromny sukces. Do tej pory z opcji tej korzystało już 850 tys. unikalnych użytkowników, a łączna liczba zarejestrowanych połączeń przekroczyła 20 milionów.

Na tym jednak nie koniec. Teraz firma zamierza wprowadzić nowe rozwiązania. Przede wszystkim na uwagę zasługiwać ma przeglądarka stron internetowych utworzona we współpracy z firmą Opera. Oprogramowanie to trafi do sprzedaży w Japonii już w czerwcu. Całość będzie obsługiwana za pomocą rysika działającego na ekranie dotykowym konsoli.

Następną innowacją będzie tuner telewizyjny, który będzie podłączany w miejscu slotu na gry. Gadżet będzie miał wbudowaną małą antenę zdolną do odbierania fal w każdych warunkach. Kanał będziemy zmieniali korzystając z cyfr na dolnym wyświetlaczu platformy.

Zapowiedziano też, że w planach znajdują się nowe gry m.in. "Calligraphy Training" (nauka pisania japońskich znaków) - gra, dzięki której będziemy uczyć się gotowania, wyposażony w obsługę sieci "Winning Eleven DS" od Konami, czyli cykl znany w Europie pod tytułem "Pro Evolution Soccer", "Super Robot Wars" oraz "Dynasty Warriors".

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | przeglądarka | telewizor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy