Znamy nominacje do Paszportów Polityki w kategorii Kultura cyfrowa

​Magazyn Polityka po raz kolejny wręcza swoje słynne wyróżnienia - Paszporty - także twórcom ze świata gier wideo, w ramach kategorii "Kultura cyfrowa". Poznaliśmy nominowanych, reprezentujący trzy różnorodne studia deweloperskie, w tym One More Level, odpowiedzialne za grę Ghostrunner.

Choć zespół firmy liczy ponad 20 osób, to z nazwiska wymieniono założycieli: Szymona Bryłę i Radosława Ratusznika. "Już pierwszego dnia sprzedaży Ghostrunner znalazł tylu nabywców, że zyski ze sprzedaży z nawiązką pokryły koszty produkcji wynoszące 2,5 mln euro" - głosi uzasadnienie. "Miesiąc po premierze ponad 90 proc. recenzji wystawionych przez użytkowników sklepu Steam jest pozytywnych. Powiedzieć jednak, że krakowianom udało się trafić na żyłę złota, byłoby krzywdzące. Nic tu nie zależało od przypadku, a droga One More Level do sukcesu może posłużyć za wzór."

Reklama

Druga nominacja przypadła studiu Different Tales, ze wskazaniem na Martę Malinowską, Jacka Brzezińskiego i Artura Ganszyńca. W zeszłym roku ekipa ta była nominowana za Wanderlust, ale o obecności w obecnej edycji plebiscytu przesądziło Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest.

"Historia studentki z USA, która przybywa do Puszczy Białowieskiej w poszukiwaniu swoich korzeni, jest zręcznie napisana, w czym duża zasługa, oprócz wspomnianych panów, m.in. Marty Malinowskiej - antropolożki kultury i łodzianki z pochodzenia, związanej z Different Tales od 2018 r." - czytamy.

"Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to gawęda zajmująca, bardzo polska i bardzo na czasie, z celnym proekologicznym komentarzem. A rozgałęzień fabularnych, zależnych od decyzji odbiorcy, jest tu prawdziwie białowieski gąszcz" - napisano dalej w uzasadnieniu wyboru.

Ostatnia z trzech nominacji należy do Ovid Works, założonego przez Jacka Chojeckiego i Jacka Dębowskiego. Uwagę jurorów zwróciła produkcja Metamorphosis, stanowiąca luźną adaptację opowiadania Kafki "Przemiana". Wcześniej warszawiacy wydali "Interkosmos" na sprzęt VR.

"Gra, jak podkreśla Chojecki, mogła powstać dzięki temu, że zechciało pracować przy niej, zaintrygowanych projektem, wielu zdolnych ludzi, którzy mogli zarobić większe pieniądze gdzie indziej, jak i dzięki znaczącemu wsparciu ze strony Narodowego Centrum Badań i Rozwoju".

Wśród wspomnianych jurorów znajdują się między innymi Marek Czerniak (Fundacja Indie Games Polska), Anna Desponds (podcast Odbiornik, Fundacja Pełne Zanurzenie), Marzena Falkowska (Altergranie), Mirosław Filiciak (Uniwersytet SWPS, "Pixel"), czy Maria B. Garda (University of Turku).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama