Xbox 360: Popularność konsoli Microsoftu ciągle rośnie

Podczas wczoraj konferencji All Things D: Dive into Media , zarząd grupy Interactive Entertainment Business przedstawił plany dotyczące rozwoju treści rozrywkowych na konsoli Xbox 360 oraz opublikował informacje o popularności platformy wśród konsumentów.

Wśród nich, znalazły się m.in. światowe wyniki sprzedaży konsoli Xbox 360 w 2012 roku, w tym:

  •     76 milionów konsol Xbox 360 zostało sprzedanych na całym świecie od premiery urządzenia, do dziś;
  •     Xbox 360 był przez ostatnie 24 miesiące najlepiej sprzedającą się konsolą w Stanach Zjednoczonych, trzykrotnie przekraczając wynik osiągnięty przez pierwszą generację konsoli Xbox;
  •     24 miliony sensorów Kinect zostało sprzedanych na całym świecie od premiery urządzenia, do dziś;
  •     Liczba użytkowników serwisu Xbox LIVE wzrosła do 46 milionów osób, odnotowując 15%-owy wzrost, rok do roku;
  •     W 2012 roku, liczba aplikacji telewizyjnych i rozrywkowych na konsoli Xbox 360 niemal się potroiła.

Rok 2012 był także największym rokiem dla treści rozrywkowych i gier na konsoli Xbox 360:

  • Użytkownicy Xbox 360 łącznie spędzili przy urządzeniu 18 miliardów godzin, tj. 10% więcej, niż rok wcześnie;
  • Przeciętny użytkownik spędza obecnie przy konsoli Xbox 360 87 godzin tygodniowo, co stanowi 10%-owy wzrost, w stosunku do ubiegłego roku (źródło: Posiadacze abonamentu Gold w USA, dotyczy wszystkich rodzajów aktywności na konsoli Xbox 360);
  • Korzystanie z aplikacji rozrywkowych na konsoli Xbox 360 wzrosło o 57%, rok do roku (dane godzinowe dla lat 2012 i 2011);
  • W 2012 roku, zanotowano również rosnącą popularność rozgrywek online.

W 2012 roku, grupa użytkowników konsoli Xbox 360 stała się znacznie szersza, i bardziej zaangażowana:

  • Według danych partnerów Microsoft, pochodzących z badania mediów Experian Simmons Spring 2012, blisko 40% użytkowników serwisu Xbox LIVE w Stanach Zjednoczonych stanowią kobiety, a 54% społeczności Xbox LIVE w USA ma przynajmniej jedno dziecko;
  • Od lipca 2012 roku, członkowie sieci Xbox LIVE spalili 200 milionów kalorii, korzystając z programów treningowych dla konsoli Xbox 360 z Kinect, jak gra Nike+ Kinect Training lub inne programy i gry treningowe.

Podobnie sytuacja kształtuje się w Polsce, gdzie rozrywka elektroniczna przestała być postrzegana wyłącznie, jako zabawa dla nastolatków, głównie za sprawą pojawienia się kontrolerów ruchowych. Już nie tylko dzieci, ale całe rodziny, poszukują nowych form rozrywki, w której mogą uczestniczyć wspólnie. Tym sposobem, konsole zrewolucjonizowały domową rozrywkę, stając się w nich centrum multimedialnym. Co więcej, odwrotnie, jak w przypadku pecetów, zakup konsoli wiąże tylko z jednorazowym wydatkiem na urządzenie, bez konieczności ciągłego inwestowania w podzespoły, aby nadążyć nad zmieniającymi się wymaganiami oprogramowania. Dodatkowo, konsole dzięki integracji z usługami sieciowymi umożliwiają obecnie współprace pomiędzy różnymi platformami, przeglądanie treści online czy zdalną wymianę i udostępnianie plików. Dzięki temu, konsola staje się nie tylko centrum zabawy, ale również i centrum kontaktu z otoczeniem.

"Konsole to obecnie kategoria notująca wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży w Polsce. Jedną z najwyższych w branży RTV. Podobnie jak w USA, również w Polsce Xbox 360 jest w ostatnich miesiącach liderem sprzedaży tego segmentu, głównie dzięki ogromnej popularności systemu Kinect" - skomentował Jakub Mirski, Marketing Manager Xbox 360 z polskiego oddziału Microsoft.

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | xbox 360 | Kinect
Najlepsze tematy

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje