Wywiad z twórcą Alien Rage

O grze Alien Rage rozmawiamy z Jakubem Kuźmą, który jest doświadczonym grafikiem i ilustratorem, związanym z CI Games od 2009 r.

W trakcie swojej wieloletniej kariery zrealizował setki projektów, w tym ilustracje do książek, gier planszowych, puzzli czy reklam. Jako deweloper współtworzył szereg gier o zróżnicowanej stylistyce - Chronicles of Mystery, Vampire Moon, Chicken Riot, Dogfight 1942. Obecnie piastuje stanowisko Dyrektora Artystycznego przy nadchodzącej grze FPS - Alien Rage.

Wasza gra - Alien Rage - jest osadzoną w realiach sci-fi grą FPS. Czym będzie różniła się od podobnych jej shooterów?

Przede wszystkim zmieniliśmy tytuł roboczy - Alien Fear na bardziej adekwatny do typu rozgrywki oferowanej przez grę. Tak narodził się Alien Rage. Jest to gra przeznaczoną do dystrybucji elektronicznej, stąd trudno znaleźć jakieś bliskie odpowiedniki. To jest klasyczny Arcade FPP shooter w oprawie, która koresponduje z najnowszymi i największymi tytułami. Biorąc pod uwagę ograniczenia cyfrowej dystrybucji i specyfikę większości gier na PSN i Live Arcade, gra jest bardzo duża. Osoby grające namiętnie w produkcje dostępne wyłącznie w formie digital download będą pozytywnie zaskoczone poziomem naszej gry.

Reklama

Czy nad Alien Rage pracują te same osoby, które odpowiadają za Waszego poprzedniego shootera - Sniper: Ghost Warrior 2?

W ramach CI Games działa kilka studiów deweloperskich. W samej Polsce, to Warszawa, Bydgoszcz i Toruń oraz Rzeszów. Alien Rage jest projektem realizowanym przez nasze bydgoskie studio. Studio rozwija się bardzo szybko, więc ważny jest przepływ wiedzy - oczywiście zdarzają się sytuacje, w których korzystamy ze wsparcia kolegów z Warszawy, którzy odpowiadali za Sniper: Ghost Warrior. Jednakże  gra powstaje w Bydgoszczy.

W przeszłości informowaliście, że gra ma być naprawdę trudna. Jak bardzo? Powiedzcie więcej o wyzwaniach czekających na graczy w Alien Fear.

No cóż.. Gra rzeczywiście nie jest łatwa. Już sam fakt, że nie mamy w grze poziomu trudności "Easy" (zaczynamy od "Normal" ), świadczy o przesunięciu środka ciężkości w kierunku bardziej wymagającej rozgrywki. Dla pełnego obrazu, dodam, że pozostałe poziomy trudności to "Hard" i "Brutal" :-). No, i jeszcze walki z bossami. Jest ich dużo i naprawdę stanowią spore wyzwanie. Podczas zamkniętych pokazów fragmentów rozgrywki, osoby które przywykły do poziomu trudności współczesnych shooterów,  szybko przekonały się że gra stawia bardzo duże wymagania.

Czy poza wyzwaniem, gra zaoferuje ciekawą fabułę, czy skupiacie się na rozgrywce w stylu arcade?

Fabuła gry jest ciekawa i ekstremalnie prosta :-).  Alien Rage to Arcade FPP shooter, stąd koncentrowaliśmy sie na istocie tego, czym powinna być ta gra. Po rozpoczęciu gry, gracz  wie, o co chodzi i co ma zrobić. Nie ma tu miejsca na gęste przerywniki fabularne, które - co udowadnia wiele gier - spotykają się z coraz mniejszym zainteresowaniem grających. Korzenie AR czerpią z takich klasyków jak "Quake" czy "Unreal Tournament", dlatego akcent jest położony na  dynamiczną arcadową rozgrywkę.

Czy tworząc oprawę wizualną inspirowaliście się konkretnymi filmami czy grami?

Ze zrozumiałych względów (jestem odpowiedzialny za stronę wizualną gry ), kwestia wyglądu jest mi bardzo bliska. Staramy się, by gra prezentowała się jak najlepiej, zgodnie z najnowszymi standardami graficznymi. Szczególnie zależało nam na stworzeniu przekonującego klimatu i atmosfery kosmicznej kopalni. Jeżeli chodzi o inspiracje, to bardzo trudno mi wymienić coś konkretnego. Jak większość ludzi wchłaniam codziennie ogromne ilości bodźców wizualnych. Ich źródłem jest telewizja, internet, kino, gry wideo, prasa itd itp. To wszystko gdzieś tam się komasuje, miesza i zostawia jakiś ślad. Później z tej papki wyciąga się jakieś skojarzenia i sugestie... Stąd taki kłopot z konkretami. Przynajmniej u mnie...

Kiedy Wasza gra ukaże się na rynku? Czy premiera na wszystkich platformach odbędzie się w tym samym momencie?

Premiera jest zaplanowana na jesień tego roku. Zależy nam, żeby wszyscy gracze mogli cieszyć się wyzwaniem rzuconym przez Alien Rage już w dniu premiery i dlatego gra ukaże się na PC, PS3 i X360 w dokładnie tym samym momencie. Dokładniejszy termin samej premiery podamy już wkrótce.

Dlaczego warto czekać na Alien Fear?

Bo gra dostarcza bardzo dużo czystej rozrywki w świetnym stylu. Rozrywki, która nie zmusza gracza do koncentrowania się na przeładowanej fabule i podejmowaniu narzuconych przez nią decyzji. Jeśli pamiętasz dziesiątki godzin spędzane z tytułami takimi jak Quake, Unreal czy nawet legendarny Duke Nukem 3D - Alien Rage jest dla ciebie. Jeśli czujesz, że obecnym shooterom brakuje czegoś, co sprawiło, że klasyczne produkcje FPS pamiętamy do dzisiaj - w Alien Rage poczujesz się jak w domu. Prostota, to wielka siła Alien Rage. Rozpoczynając grę, od razu zostajemy wciągnięci w świat destrukcji. Zasada jest prosta: rozwal wroga albo... on zrobi to z tobą :-). Stawiamy na wyzwania i na 100-procentową satysfakcję. A to wszystko w pięknym "opakowaniu".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: CI Games | FPS | playstation network
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy