Vivid Games: Kolejny sukces na koncie Polaków

Real Boxing w wersji bezpłatnej okazał się strzałem w dziesiątkę. W ciągu dwóch tygodni gra została pobrana w ponad 3 milionach egzemplarzy. To jednak nie koniec sukcesów bydgoskiego producenta.

Vivid Games konsekwentnie realizuje swoją strategię i małymi krokami zbliża się do transferu swoich przychodów z modelu premium na model free to play (F2P). Udostępnienie Real Boxing w wersji bezpłatnej na urządzenia iOS miało dwa cele: zwiększenie monetyzacji z mikropłatności oraz przetestowanie systemu wyświetlania reklam, co w przyszłości stanowić będzie źródło dodatkowego przychodu.

Reklama

"Gra jest wysoko oceniana przez graczy w sferze tzw. grywalności. Podczas akcji bezpłatny Real Boxing trafił do rankingu "Top 10 Free Apps" i "Top 200 Best Grossing" w USA i wielu innych krajach, co jest  udanym wynikiem biorąc pod uwagę, że bezpłatnych gier w Apple App Store jest kilkaset tysięcy, a spółka niewiele wydała na marketing - mówi Jan Chichłowski, Brand Manager odpowiedzialny za markę Real Boxing w Vivid Games.

"Oczywiście taka liczba pobrań przekłada się na wpływy z mikropłatności. Rozważamy teraz przeprowadzenie podobnej akcji w wersji na urządzenia z systemem Android" - dodaje Chichłowski.

Nie samym iOS-em producent gier żyje

Właśnie urządzenia z systemem Android to kolejny strategiczny rynek dla Vivid Games. Świetnie wpisuje się w to podpisana przez Vivid Games umowa o współpracy ze spółką Qualcomm, amerykańskim potentatem specjalizującym się od 30 lat w komunikacji bezprzewodowej, w tym produkcją procesorów, które znaleźć można w wielu urządzeniach mobilnych.

Zgodnie z nią, bydgoska firma dokona modyfikacji w silniku Unreal Engine 3 aby ten w pełni wykorzystywał możliwości technologii Snapdragon w urządzeniach mobilnych z systemem Android. W przyszłości do silnika Snapdragon dostosować będzie można gry Real Boxing bądź Godfire oraz inne - pozwoli to uzyskać znaczące wsparcie marketingowe.

"Podpisanie umowy z tak renomowaną firmą potwierdza pozycję spółki i rozszerza możliwości dystrybucyjne i marketingowe. Procesory Qualcomm używane są w ponad połowie urządzeń z systemem operacyjnym Android na świecie. Otwiera to przed Vivid Games nowe możliwości dystrybucji oraz daje wsparcie marketingowe" - podkreśla Jarosław Wojczakowski, Wice Prezes Zarządu i Dyrektor Produkcji w Vivid Games.

"Osiągnięcia ze zmodyfikowanym silnikiem pod technologię Snapdragon zostaną pokazane na konferencji Uplinq w USA. Umowa wpisuje się również w strategię spółki w obszarze ekspansji na rynki azjatyckie, gdzie dominują urządzenia Android'owe" - dodaje Wojczakowski.

Produkcja, modyfikacja, ulepszanie

Jeszcze w tym kwartale na Androidzie zadebiutuje najnowsze dziecko Vivid Games - Godfire: Rise of Prometheus. Wcześniej jednak (na przełomie lipca/sierpnia) pojawi się pierwsza aktualizacja gry na urządzenia wykorzystujące iOS. Wersja 1.1. uwzględniać będzie uwagi graczy i zawierać szereg nowych funkcjonalności, m.in. ulepszone, bardziej dynamiczne animacje postaci.

Usprawnienia mają podkręcić rozgrywkę. Ponadto gracze będą mogli skorzystać z nowego trybu - survivalu - oraz zmierzyć się z nowego rodzaju przeciwnikami, korzystając z dodatkowej broni. Dodatkowo pojawi się jeszcze specjalna funkcja "everyplay" - swego rodzaju komunikator - umożliwiająca dzielenie się na żywo grą między użytkownikami.

Vivid Games umacnia się na pozycji lidera w produkcji wysokobudżetowych gier na platformy mobilne. Kolejne posunięcia firmy wskazują na to, że rodzime studio po wypuszczeniu kilku hitów wcale nie zamierza spocząć na laurach, a wręcz przeciwnie - wyznacza kolejne cele i konsekwentnie dąży do ich realizacji. Z niecierpliwością wyczekujemy zapowiedzi kolejnego tytułu bydgoskiej firmy. A wy?

Dowiedz się więcej na temat: Real Boxing

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje