Vivid Games: Czołowy producent gier w Polsce z nową strategią

Produkcja 1 do 2 tytułów rocznie, wydawanie i inwestycje w gry producentów zewnętrznych, przejęcia oraz zwiększenie obecności na rynkach azjatyckich, to tylko część kluczowych elementów nowej strategii Vivid Games.

Jeszcze w tym roku bydgoska spółka przeprowadzi prywatną ofertę akcji i przeniesie notowania  na GPW. W 2016 r. czekają nas premiery dwóch nowych tytułów Street Fighting i Real Casino.

Reklama

"Poświęciliśmy kilka miesięcy wytężonej pracy na stworzenie optymalnego naszym zdaniem modelu rozwoju i ekspansji spółki. Uważamy, że realizacja zaprezentowanej strategii wzmocni i ugruntuje wysoką pozycję Vivid Games na światowym rynku rozrywki mobilnej" - podkreśla Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Kierunek - GPW

Skuteczna promocja i marketing na konkurencyjnym rynku wymaga jednak nakładów finansowych. Dlatego w pierwszej kolejności bydgoska firma zamierza przeprowadzić prywatną ofertę akcji z której chce pozyskać 7 do 10 mln zł. Papiery zostaną zaoferowane wybranym inwestorom instytucjonalnym.

Za cały proces, którego zakończenie planowane jest w pierwszym półroczu bieżącego roku, odpowiedzialne będzie biuro maklerskie IPOPEMA Securities. Kolejnym krokiem będzie przeniesienie notowań na GPW do końca 2015 roku.

"Od dłuższego czasu spółka spełnia wszystkie kryteria by być notowana na GPW. Uważam, że nasza pozycja i skala rozwoju przesądza o tym, że miejsce Vivid Games jest na ‘dużej giełdzie’. Mamy również sporo sygnałów od potencjalnych inwestorów, że wejście na GPW, zwiększenie płynności i przejrzystości, może być decydujące jeśli chodzi o inwestycje w nasze akcje" - tłumaczy prezes Vivid Games.

Więcej gier

Jednym z głównym punktów nowej strategii spółki jest publikacja 2 do 4 nowych gier w modelu Free2Play rocznie. Będzie to możliwe, ponieważ oprócz produkcji, Vivid Games zostanie również wydawcą gier.

"Zamierzamy wykorzystać nasze doświadczenia i umiejętności z zakresu promocji, monetyzacji, relacji biznesowych publikując nie tylko swoje lecz również najlepsze gry produkowane przez zewnętrznych producentów. Umożliwi nam to znacznie szybszy wzrost wartości niż dotychczas" - podkreśla Kościelny.

Spółka zwiększy swoją obecność w Azji, gdzie model Free2Play jest najbardziej popularny.

"Przychody branży Azji w 2014 r. podwoiły się i wyniosły blisko 13 mld USD, a udział kontynentu w globalnym rynku zwiększył się do 56%. Negocjujemy kilkanaście umów, zarówno w zakresie nowych kanałów dystrybucji, jak i przede wszystkim w sprawie publikacji Real Boxing 2 w Azji" - zapowiada szef Vivid Games.

Kolejnymi tytułami, które powstaną na fundamencie Real Boxing 2 będą Street Fighting i Real Casino. Ich premiery będą miały miejsce w 2016 r.

"Zamierzamy skoncentrować się na grach związanych ze sportem i rozrywką, opierających się na współzawodnictwie, przeznaczonych dla użytkowników z segmentu mid-core" - kontynuuje Kościelny.

Sport przez duże "E"

Vivid Games zamierza zapewnić graczom możliwość globalnego sieciowego współzawodnictwa. Będzie to możliwe dzięki innowacyjnej w skali światowej platformie mobilnego e-sportu, która zostanie uruchomiona w 2016 r.

"Nasze gry dostępne są w ponad 200 krajach na całym świecie, a w turnieje Real Boxing grają setki tysięcy graczy. Zamierzamy zaadoptować fenomen e-sportu do oczekiwań i możliwości platform mobilnych. Rozpoczęcie kampanii promocyjnej platformy planujemy pod koniec tego roku" - tłumaczy Jan Chichłowski, Product Manager Vivid Games.

Możliwości te zapewni rozwój autorskich technologii i zwiększenie nakładów na badania i rozwój w wielu kluczowych obszarach. Część tych rozwiązań może być opatentowana i w przyszłości skomercjalizowana.

Musimy przyznać, że zaprezentowana przez VG strategia zapowiada się imponująco - z niecierpliwością czekamy na kolejne produkcje te firmy, jednocześnie trzymając kciuki za sukces w realizacji założonych planów.

Na deser - poniżej możecie obejrzeć wypowiedź Remigiusza Kościelnego nt. rozwoju i przyszłości gier mobilnych:

Dowiedz się więcej na temat: Vivid Games S.A.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje