The Medium - polska gra wygląda lepiej na PS5 niż na Xboksie

​Horror w wykonaniu studia Bloober Team już za kilka dni trafi na PlayStation 5. Wygląda na to, że na konsoli Sony wygląda lepiej niż na Xboksach.

The Medium to produkcja, która powstała jako exclusive na PC i Xbox Series X|S. Jak się okazało, ekskluzywność była jedynie czasowa i po nieco ponad siedmiu miesiącach (dokładnie 3 września) gra trafi także na konsole PlayStation 5. W sieci pojawiły się już pierwsze porównania grafiki, na których można z łatwością zauważyć, że wersja na PS5 prezentuje się przynajmniej trochę lepiej niż ta na Xboksy.

Jedno z porównań graficznych opublikował na Twitterze Joe Miller, zwracając uwagę, że wersja na PS5 posiada wyraźnie lepsze oświetlenie czy bardziej dopracowany ray tracing niż wydanie na Xbox Series X (gra ukazała się też na Xbox Series S, ale z racji ograniczonej mocy obliczeniowej nie wyglądała na niej tak dobrze, jak na droższym wariancie konsoli).

Reklama

Podczas zakończonych już targów Gamescom Bloober Team zaprezentował zwiastun The Medium w wersji na PlayStation 5. Znalazł się w nim szereg ujęć z rozgrywki, dzięki którym możemy - przynajmniej wstępnie - ocenić jakość szaty wizualnej. Nietrudno też poczuć atmosferę, tworzoną nie tylko za sprawą grafiki inspirowanej m.in. obrazami Zdzisława Beksińskiego, ale także poprzez udźwiękowienie opracowane przez Akirę Yamaokę (Silent Hill) oraz Arkadiusza Reikowskiego (Layers of Fear czy Observer).

The Medium to kolejny - po Layers of Fear czy Observerze - horror w wykonaniu krakowskiego dewelopera. Gra, w której wcielamy się w Marianne, kobietę zamieszkałą w Krakowie i będącą tytułowym medium, zdobyła całkiem wysokie noty w... mediach. W portalu Metacritic wersja na PC cieszy się średnią 7,5/10, a wydanie na Xbox Series X - 7,1/10. My w naszej recenzji oceniliśmy ją na 7/10.

Czy wersja na PS5 zasłuży na wyższą notę? Jedną z jej przewag nad dotychczasowymi wydaniami będzie nie tylko usprawniona grafika, ale także dodane wibracje haptyczne na padzie DualSense.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama