Sztuczna inteligencja lepsza od profesjonalistów w StarCraft 2

​Sztuczna inteligencja przygotowana przez specjalistów z Google pokonała profesjonalnych graczy: Dario "TLO" Wünsch oraz Grzegorz "MaNa" Komincz nie mieli większych szans w starciu z algorytmami, przegrywając... dziesięć razy z rzędu, zanim Polak zdołał zanotować jedną wygraną.

Rozwiązanie Google - pod nazwą AlphaStar - rozwijane jest już od dłuższego czasu, osiągając między innymi świetne wyniki w klasycznej grze Go. Teraz nadszedł jednak czas na nieco bardziej skomplikowane produkcje, a jedną z nich jest właśnie specjalnie dostosowana wersja StarCraft 2.

Dość interesujące jest , że MaNa - zasłużony Polak na scenie popularnego RTS-a - zdołał zwyciężyć w jedynym pojedynku transmitowanym na żywo. Wydaje się jednak, że jeszcze ciekawsze byłoby starcie z koreańskimi profesjonalistami, którzy - nie da się ukryć - prezentują nieco wyższy poziom.

Reklama

Wracając jednak do eksperymentu, mecze prowadzono na mapie Catalyst, przy użyciu nieco starszej wersji StarCrafta 2, którą Blizzard dostosował we współpracy z Google właśnie pod kątem testowania rozwiązań sztucznej inteligencji.

Jako pierwszy do akcji przystąpił Dario "TLO" Wünsch, który przyznał podczas transmisji na żywo, że był pewny zwycięstwa. Zaraz potem przegrał mięć map z rzędu, podczas gdy AlphaStar za każdym razem zaskakiwało gracza inną strategią.

Sztuczna inteligencja ma pewną przewagę, ponieważ całą mapę obserwuje ze znacznego oddalenia, co pozwala szybciej reagować na poczynania przeciwnika i pozwala nie marnować czasu na przełączanie się na mini-mapie.

Co interesujące, sztuczna inteligencja działała nieco wolniej od ludzi. Wydaje się, że komputer może klikać bez żadnych ograniczeń, lecz po eksperymencie okazało się, że miał sporo niższą średnią poleceń na minutę. Co więcej, reagował średnio w 350 milisekund, znacznie wolniej niż profesjonaliści.

Skąd wiedza na temat StarCraft 2? Google przygotowało specjalny program treningowy pod nazwą AlphaStar League, do którego ładowane są po prostu powtórki, analizowane następnie przez zaawansowane algorytmy. Aplikację włączono przez tydzień bez przerwy, co przekłada się na zgromadzenie wiedzy z... 200 lat grania. Strach się bać.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: StarCraft 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy