SUPERHOT – super start up – oni wiedzą jak wejść do gry!

​Głośny, startupowy sukces, tysiące fanów na całym świecie i gra, która zdobyła uznanie największych w branży - SUPERHOT jest naprawdę HOT. Ale Team nie zwalnia!

Zimą 2016 fani będą mieli szansę zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości gry, która ma być całkowicie różna od wszystkiego, co do tej pory wiedzieliśmy.

Reklama

SUPERHOT VR

SuperHot Team zapowiedział wypuszczenie specjalnej edycji gry przeznaczonej na Oculus Rift i Touch. Prace nad wersją VR rozpoczęły się w 2013 roku, już wtedy było wiadomo, że zajmie to znacznie więcej czasu, niż się początkowo wydawało. W 2014 roku Oculus zaprosił SUPERHOT Team do pokazania ich gry na E3 - najważniejszych targach branży gier, które odbywają się w Los Angeles. W dwa tygodnie powstało demo gotowe do prezentacji.

Gra na VR okazała się hitem, Oculus prezentował ją w najbardziej widocznej części swojego stoiska. Sukces na E3 wygenerował kolejne: demo obiegło cały świat - Kopenhagę, Los Angeles, Shanghai. Twórcy postanowili iść na całość i przy wersji VR zdecydowali się na kompletny redesign. SUPERHOT VR utrzymany jest w stylistyce gry znanej z PC, ale reszta zbudowana jest od podstaw: odświeżona fabuła, nowe, unikalne treści wzbogacone o laserową strzelaninę, dzięki czemu gra zyskuje spektakularny charakter i angażuje w 100 %.

SUPERHOT MOVE

Idea SUPERHOT narodziła się w 2013 roku podczas 7 Day Person Shooter Game Challenge. Piotr Iwanicki (Game Director) razem z zespołem składającym się z 10 osób (niektóre z nich nie miały żadnego doświadczenia w tworzeniu gier) szukali pomysłu, który pozwoliłby im zaprezentować swoje umiejętności przy wykorzystaniu niewielkich zasobów. Wiedzieli, że należy zaskoczyć widzów i zapaść w ich pamięć.

Iwanicki zderzył ze sobą dwa gatunki gier - grę turową (gra strategiczna, rozgrywana w turach) i grę FPS (gra skoncentrowana na walce z zastosowaniem broni palnej, której akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby) z tego założenia narodziło się SUPERHOT - strzelanka, w której czas płynie tylko kiedy się ruszasz.

Grę cechuje oryginalna grafika składająca się z trzech kolorów: białego, czarnego i czerwonego. Początkowo ten minimalizm wynikał z braku wystarczających środków finansowych, ale później stał się znakiem rozpoznawczym gry.

SUPERHOT HIT

Internetowa prezentacja demo gry przyniosła pozytywną informację zwrotną. Opinie na temat SUPERHOT pojawiły się na globalnych portalach m.in. Kotaku i WIRED, co więcej, gra przeszła Steam Greenlight w jeden weekend i dostała rekomendację platformy. Wtedy twórcy postanowili zrobić pełną wersję i rozpoczęli kampanię na Kickstarterze - platformie crowdfundingowej. Podstawowe finansowanie ($100 000) zebrali w ciągu 24 godzin, a zakończyli zbiórkę z $250,798 ufundowanymi przez 11,626 osób. Jednym z donatorów był Cliff Bleszynski - designer Unreal and Gears of War, który napisał o grze "Superhot singlehandledly has one of the most innovative features I've ever seen in a FPS and deserves all the monies."

Po Kickstarterze przyszedł czas na ciężką pracę, do gry dołożono nowe feature’y oraz niepowtarzalną fabułę. Potencjał SUPERHOT’a dostrzegł Microsoft, który postanowił zasponsorować prace nad wersją gry na platformę Xbox One. SUPERHOT został wydany 24 lutego 2016 na PC i 3 maja 2016 na Xbox One. Gra zachwyciła graczy oraz recenzentów. Średnia ocen na portalu metacritic.com to 82.
Piotr Iwanicki, Game Designer będzie gościem specjalnym tegorocznej konferencji Filmteractive, która odbędzie się 28-29 września w Łódzkiej Szkole Filmowej.

Program festiwalu komunikacji interaktywnej dostępny jest już na: http://www.filmteractive.eu/programme

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: SUPERHOT VR

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje