Subnautica: Gra bez przemocy inspirowana Podróżą, Skyrimem, Minecraftem i BioShockiem

Subnautica to nowa gra twórców Natural Selection 2 z Unknown Worlds. Gra jest zupełnie innym projektem niż wcześniejsza produkcja studia - autorzy sieciowego shootera postanowili stworzyć tytuł wolny od przemocy, w którym głównym zadaniem jest eksploracja podwodnych głębin. W jednym z wywiadów developerzy ujawnili kilka ciekawostek o swoim dziele.

Subnautica została po raz pierwszy pokazana w trakcie kwietniowej imprezy PAX East. W rozmowie z serwisem Destructoid Charlie Cleveland, współzałożyciel Unknown Worlds, wyjawił, że gra została przyjęta pozytywnie - zwłaszcza przez kobiety, dzieci i ich rodziców. To głównie zasługa faktu, że w produkcji nie ma przemocy (jeśli nie liczyć momentów, w których morskie drapieżniki konsumują bohatera).

Reklama

Odbiorcom przypadły do gustu zwłaszcza zmiany w świecie gry wywoływane przez działania graczy. Przykładowo - zniszczenie zamieszkanej przez zwierzęta rafy koralowej doprowadzi do drastycznego zmniejszenia ich populacji. Początkowo na ten aspekt rozgrywki twórcy nie zwracali większej uwagi, ale po prezentacji na PAX East postanowili położyć na niego większy nacisk.

Developerzy mają jednak wiele innych pomysłów - pojawi się np. możliwość zainteresowania sobą morskiego potwora za pomocą hormonu miłości, dzięki czemu będzie podążał on za postacią gracza. Będzie też można pozyskiwać DNA napotkanych kreatur i wszczepiać je swojemu protagoniście - przykładowo od świecącej ryby będzie można "pożyczyć" umiejętność generowania światła, co przyda się w eksploracji oceanicznych głębin. Może się to okazać jednak zgubne, bo bohater będzie w ten sposób odsłonięty i łatwo dostrzegą go drapieżniki.

Unknown Worlds zależy na tym, by grę można było przechodzić wielokrotnie, aczkolwiek developerzy podkreślają, że w produkcji ze szczegółową grafiką jest to trudniejsze. W Minecrafcie jest łatwiej stworzyć generowany losowo świat, bo składa się z pikselowatych bloków. W związku z tym w Subnautice gracze zawsze rozpoczynać będą zabawę w tym samym miejscu, a dopiero podejmowane przez nich decyzje zmienią kształt rozgrywki. Cleveland zaznacza jednak, że osobiście woli gry, które nie oferują zbyt wiele przy kolejnym podejściu - dlatego ceni sobie np. Podróż.

Szef studia podkreśla przy tym, że Subnautica czerpie garściami z wielu innych produkcji - ze wspomnianego dzieła thatgamecompany wzięto sposób narracji, na Skyrimie wzorowano się konstruując podwodny świat gry, z Minecrafta pochodzą opcje budowania, natomiast z BioShocka pożyczono możliwość pozyskiwania DNA.

Testowa wersja Subnautica trafi w sierpniu na Steama w ramach wczesnego dostępu.

Dowiedz się więcej na temat: Subnautica

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje