Studio Housemarque znalazło inwestora i tworzy grę AAA

​Utalentowane studio Housemarque z Finlandii odpowiadało w przeszłości za świetne Resogun, Alienation, Nex Machina oraz Matterfall. W krok za jakością nie szła jednak sprzedaż, więc rok temu twórcy orzekli, że gatunek strzelanek arcade jest martwy, a sami borykając się z problemami.

Teraz czas na dobre informacje. Deweloperzy poinformowali we wpisie na blogu, że znaleźli dużego inwestora i zabierają się do produkcji dużej gry, opisywanej jako "AAA". Co więcej, rośnie liczba pracowników, wynosząca teraz około 70 osób. Jak widać, studio jest na całkiem dobrej drodze.

"Wielu myślało, że studio ma problemy i wkrótce zostanie zamknięte, ale nic bardziej mylnego. Zamiast kończenia działalności przeskoczyliśmy do AAA i tworzymy nowa, niezapowiedzianą licencję. No największy i najbardziej ambitny projekt, na jakim kiedykolwiek procowaliśmy" - czytamy.

Reklama

To całkiem interesująca informacja, ponieważ Housemarque to bardzo zasłużona firma, założona jeszcze w 1993 roku, jako Bloodhouse - pierwszy komercyjni deweloperzy gier wideo w historii Finlandii. Nazwę zmieniono dwa lata później, łącząc Bloodhouse oraz Terramarque.

"Kilka lat temu przyszłość naszego studia wyglądała niepewnie. Wyglądało na to, że będziemy musieli redukować zatrudnienie i zwalniać pracowników lub też zacząć myśleć dużo ambitniej, by ptzetrwać 2017 rok" - wyjaśniają twórcy. Jak widać, zdecydowano się właśnie na to drugie podejście.

Nikogo więc nie zwolniono, lecz zaczęto pracować nad nowymi, dużo bardziej ambitnymi konceptami. Wkrótce znaleźli się inwestorzy chętni na finansowanie prac i choć nie wiem, o kim dokładnie mowa, to obserwatorzy wskazują na Microsoft, który ostatnio skupuje mniejsze studia.

"Nasz cel został bez zmian: tworzenie unikatowych wrażeń dla naszych fanów oraz świetnego miejsca pracy dla naszych pracowników" - napisano w komunikacie. Wydaje się, że skok na głęboką wodę okazała się być dobrą decyzją dla Housemarque i pozostaje czekać na oficjalne ogłoszenie gry.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama