Steam zakazuje promowania gier z innych platform oraz sklepów

​Valve poinformowało, że nie można promować gier sprzedawanych na zewnętrznych platformach, a reklamować wyłącznie gry dostępne na Steam. Wpis w dziale FAQ ma przypominać o tym fakcie niektórym deweloperom i wydawcom.

Valve w dziale FAQ kategorycznie zaprzeczyło jakoby deweloperzy i wydawcy mogli informować społeczność Steam o wersjach gier dostępnych na innych platformach, w efekcie należy promować wyłącznie produkcje oferowane w sklepie Steam. Dotyczy to nie tylko pełnych wersji, ale również wszelkich aktualizacji czy dodatków, które zmieniają już istniejący produkt.

Na Steam Community toczą się rozmaite dyskusje, w których użytkownicy udostępniają zrzuty ekrany, czy różne materiały z gier i właśnie Centrum Społeczności bywa wykorzystywane przez autorów,  czy wydawców do promowania tytułów sprzedawanych na zewnętrznych platformach.

Reklama

Nic więc dziwnego, że Valve chce zabraniać reklamowania innych platform. Co ciekawe media informowały, że jest to całkowicie nowa reguła wprowadzona do zasad Steam, aczkolwiek do sprawy odniósł się rzecznik firmy przyznając, że wpis w FAQ nie oznacza wprowadzenia całkowicie nowej polityki zasad.

Raczej ma przypominać o już istniejącej regule przeznaczonej dla niewielkiej liczby programistów, którzy chcą przekroczyć wyznaczoną granicę. Warto wspomnieć, że Valve postanowiło zabrać się za użytkowników, kupujących tańsze gry z wykorzystaniem narzędzia VPN.

Chociaż sklep nie zabrania korzystania z tego oprogramowania to samo robienie zakupów nie jest będzie już takie łatwe. Wprawdzie region nadal da się zmienić tak karta wykorzystywana do płatności powinna zostać przypisana do konkretnego kraju co oznacza, że przeprowadzając transakcję przykładowo w Rosji, należy posiadać kartę z tego właśnie państwa.

Nie wiemy czy to oznacza ostateczne uporanie się Valve z osobami szukającymi okazji za granicą, ale zapewne znajdzie się sposób obejścia wspomnianego ograniczenia.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Steam
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy