Sporo nowych informacji o Fortnite!

Epic Games nareszcie postanowiło przerwać milczenie - w najnowszym wydaniu magazynu Game Informer pojawiło się sporo nowych, konkretnych informacji o zapowiedzianym pod koniec 2011 roku Fortnite.

Czego dowiedzieliśmy się o jednym z pierwszych projektów na Unreal Engine 4? Wszystkie najważniejsze informacje o Fortnite znajdziecie poniżej standardowo w punktach:

  • gra łączy w sobie eksplorację, akcję, indywidualizację postaci i wznoszenie budynków
  • fabuła nie będzie istotnym elementem produkcji. Mało tego - sami twórcy przedstawione w swoim dziele uniwersum wewnętrznie nazywają "światem". Głównym przeciwnikiem graczy będą potwory, które pojawiają się wraz z tajemniczymi burzami nawiedzającymi cały glob
  • jedynym sposobem na powstrzymanie burzy - oraz potworów - jest zamknięcie bram za pomocą urządzenia Atlas. W trakcie zabawy trzeba więc chronić urządzenie przed atakami stworów
  • każda lokacja jest generowana losowo, choć niektóre elementy zostały stworzone ręcznie przez developerów i będą stałą częścią map, z kolei środowisko jest podatne na duże zniszczenia. Akcja ukazana zostanie z perspektywy trzeciej osoby, a kamera zostanie zawieszona nad ramieniem bohatera, dzięki temu rozgrywka przypominać będzie w pewien sposób Gears of War
  • kluczowym elementem zabawy jest eksploracja i zbieranie materiałów do budowy fortów. Faza przygotowań jest bardzo ważna - dzięki temu zwiększą się szanse na zamknięcie bramy i przetrwanie kolejnego dnia
  • gracze rozpoczną rozgrywkę z deską wyposażoną w jeden gwóźdź - za jej pomocą zetną drzewa, rozbiją kamienie czy rozbiorą auta na części. Jak wspomniano wcześniej, ważną częścią zabawy będzie eksploracja - trzeba będzie poszukiwać nowych materiałów, a także przeszukiwać skrzynie z zapasami. W tych ostatnich znajdą się nowe bronie oraz schematy pozwalające zbudować nowe narzędzia oraz zabawki. O ile oczywiście bohaterowie dysponować będą wystarczającą ilością surowców
  • długość kampanii będzie można zdefiniować przed rozpoczęciem zabawy. Najprawdopodobniej dostępne będą trzy warianty - dziesięcio, dwudziesto i pięćdziesięciogodzinny. Mapa świata składać się będzie z heksów reprezentujących poszczególne lokacje (to na nich toczyć się będzie właściwa rozgrywka). Ich układ generowany będzie proceduralnie
  • na początku każdej sesji gracz musi zdecydować, na czym chce się skoncentrować, a od tego wyboru zależeć będą poszczególne bonusy. Przykładowo: jeśli ktoś zechce skupić się na stworzeniu kilofa, zostanie nagrodzony szybszym tempem wydobywania surowców, ale dłużej zajmować mu będzie robienie nowych przedmiotów. Z kolei osoba zajmująca się rozbieraniem samochodów, dostanie więcej metalu, który będzie można wykorzystać do celów obronnych - za jego pomocą będzie można wytworzyć chociażby kolczatki czy wieżyczki strażnicze
  • aby wytworzyć konkretną "zabawkę", trzeba posiadać odpowiednie materiały pokroju baterii czy części mechanicznych. Warto zwrócić jednak uwagę, że gracze mogą wymieniać się zebranymi fantami z innymi
  • Fortnite inspirowany jest m.in. Minecraftem, ale system tworzenia przedmiotów i budynków nie będzie tak szczegółowy, jak w produkcji Notcha. Proces kreacji będzie szybszy i bardziej praktyczny. Ściany, podłogi, sufity i schody można budować z jednego z trzech podstawowych materiałów pomiędzy którymi można się swobodnie przełączać - drewna, kamienia lub metalu. Wcześniej należy wybrać rodzaj powierzchni, którą chce się zrobić.
  • Można ją też modyfikować, by - przykładowo - wyburzyć w ścianie otwór, w który wstawi się okno
  • w fortach można umieścić liczne pułapki, w tym m.in. kolczatki, podłogi pod napięciem, miny, gaz trujący, wieżyczki strażnicze oraz boty podążające za bohaterem
  • faza przygotowań kończy się wraz z uderzeniem burzy i pojawieniem się pierwszych stworów - wtedy trzeba bronić siedziby przed kolejnymi falami przeciwników. Na razie w grze znajduje się jeden typ wrogów - Huskowie - ale niewykluczone, że w pełnej wersji będzie więcej rodzajów oponentów
  • nad rozlokowaniem stworów czuwa AI Director - sztuczna inteligencja będzie wysyłała kolejne monstra w miejsca, w których będą najbardziej potrzebne. Każdy przeciwnik ma konkretny cel, jak chociażby zniszczenie żelaznej ściany. Do danych zadań delegowani będą wrogowie najlepiej pasujący do danego typu misji. Developerzy poprawili też AI oponentów, które teraz lepiej porusza się po mapach
  • dostępne będą cztery klasy postaci - Constructor (najlepszy we wznoszeniu budynków), Ninja (najbardziej mobilny bohater w grze, dysponuje katanami, bombami dymnymi i shurikenami), Commando (najlepszy w otwartym boju, posiada granaty i miny, a po rozwinięciu zadaje większe obrażenia i potrafi szybciej przeładowywać broń) oraz Scavenger (jego zadaniem jest wydobywanie surowców). Epic Games planuje po premierze udostępnić kolejne typy postaci
  • poszczególne klasy będzie można rozwijać - maksymalny poziom doświadczenia wynosi w tej chwili 20
  • czyszczenie kolejnych lokacji rozwiewa mgłę wojny na głównej mapie świata, odsłaniając kolejne areny. W niektórych fragmentach gracze mogą też wybrać, w którą stronę chcą podążyć
  • każda lokacja utrzymana jest w innym klimacie. Niektóre są na przykład osadzone w górach, a inne w mieście. Twórcy nie wykluczyli też map nawiązujących do świąt
  • Fortnite ma nietypową oprawę graficzną, co sprawiło problemy z animacjami. W związku z tym Epic Games postanowiło poświęcić realizm na rzecz zabawy
  • jednocześnie można rozgrywać kilka kampanii
  • w grze pojawi się oczywiście tryb kooperacji, w którym łatwo będzie można dołączyć do rozgrywki oraz się z niej wycofać. Powiadomienia poinformują graczy, że ich przyjaciele gotowi są do wspólnej zabawy
  • każdy użytkownik dysponować ma własną bazą, w której będzie mógł budować własne budynki korzystając z surowców zgromadzonych w fortach. Typ wznoszonych struktur zależeć będzie od poziomu kierowanej postaci - można na przykład postawić tartak, szpital, zbrojownię, centrum dowodzenia czy dojo. Gdy ktoś umieści w nich jednego ze swoich bohaterów, ten otrzyma określone bonusy do statystyk. Aha - niektóre placówki będą pasowały lepiej do danego typu postaci: np. Commando znacznie więcej zyska, jeśli wyśle się go do zbrojowni
  • Fortnite będzie produkcją opartą na modelu F2P, co oznacza, że sama zabawa będzie darmowa. Developerzy nie zdecydowali jednak jeszcze, jak będzie on dokładnie funkcjonował - na razie przyglądają się schematom z League of Legends, Doty 2 oraz Hearthstone.
CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Fortnite
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy