Sklep Crytivo stawia na gry bez DLC i mikropłatności

Niezależne studio Crytivo uruchomiło własny sklep internetowy. Serwis - dostępny na razie w wersji beta - oferuje gry pozbawione mikropłatności.

Za powstanie portalu odpowiada zespół, który w 2013 roku założył niejaki Alexander Koshelkov. Pierwszym projektem developerów było The Universim - ufundowane na Kickstarterze i na razie obecna w programie Early Access na Steamie strategia, w której wcielamy się w boga.

W swoim sklepie firma Crytivo chce sprzedawać gry spełniające kryteria stawiające na pierwszym miejscu graczy. Oferowane tytuły pozbawione będą więc zabezpieczeń DRM wymagających od użytkownika posiadania stałego połączenia z internetem (oczywiście z wyjątkiem pozycji sieciowych) i płatnych DLC w dniu premiery.

Reklama

Ponadto w usłudze zabraknie produkcji z mikropłatnościami oraz skrzynkami z losową zawartością. Podobne systemy mogą jedynie pojawić się w projektach bazujących na modelach F2P, a więc pozwalających grać za darmo.

Właściciele serwisu nie chcą w swoim sklepie gier stosujących mechaniki typu "pay-to-win", czyli dającym przewagę w rozgrywce osobom wydającym dodatkowe pieniądze. Twórcy mogą jednak sprzedawać pakiety zawierające między innymi przedmioty kosmetyczne, ścieżki dźwiękowe, cyfrowe artbooki i poradniki. Poza tym przy nabywaniu niektórych tytułów można wybrać platformę, na którą chcemy otrzymać klucz, w tym Steam, Humble Bundle i GOG.com.

Autorzy sklepu przygotowali też specjalny program lojalnościowy - za dokonywanie zakupów użytkownicy zdobędą żetony, które następnie mogą wymienić na nagrody pokroju soundtracku czy aktywowania zniżki. Samo założenie konta w usłudze nagradzane jest 200 żetonami.

Dla Crytivo istotni są nie tylko gracze, ale i developerzy. Producenci oferowanych w portalu gier niedługo otrzymają narzędzia ułatwiające kontakt z fanami, dziennikarzami i youtuberami oraz pomagające w dystrybucji kluczy. Poza tym twórcy już teraz mogą konstruować rozmaite edycje z rożnymi treściami - o ile spełniają wspomniane wyżej kryteria.
Poza tym osoby, które kilka lat temu wsparły właścicieli sklepu w zbiórce na Kickstarterze, dostaną konto VIP. Profil zagwarantuje kilka bonusów, w tym 50% zniżki na już wydane i przyszłe produkcje od Crytivo oraz kody promocyjne o wartości 60% wpłaconej niegdyś przez danego użytkownika sumy.

Obecnie w sklepie dostępne są między innymi wspomniane The Universum, CeFore od Pixelz Games i Goblins of Elderstone od Lost Goblins. Wkrótce do oferty dołączy Football Story, za którego powstanie odpowiada zespół Fructus Temporum.

Serwis dostępny jest pod tym adresem: https://crytivo.com/

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy