Rynek PC w 2016: Spadkowo, ale stabilnie

Sytuacja na rynku PC powoli zdaje się stabilizować i po kilku latach solidnych spadków istnieje szansa, że wkrótce gorsza passa się odwróci.

To już pięć lat spadków. Spadki są już jednak symboliczne, a wiele firm jest na plusie. Według danych udostępnionych przez firmę IDC sprzedaż pecetów w ostatnim kwartale 2016 roku była już tylko o 1,5% niższa niż rok wcześniej i wyniosła na świecie 70,2 mln urządzeń:

W dodatku wyniki te są znacząco lepsze niż za cały 2016 rok:

Jeśli te trendy się utrzymają, w 2017 roku pecetów w końcu sprzeda się więcej niż rok wcześniej. Ponadto do sieci trafił także pierwszy raport o wielkości rynku gamingowych pecetów. I to z podziałem na trzy grupy: entry-level, mid-range oraz high-end (czyli odpowiednio półki niską, średnią i wysoką).

Reklama

Pytanie nie brzmi jednak, która z nich jest największa, a ile warte są w sumie - bo to duuuużo miliardów! Według danych zebranych przez Jon Peddie Research w zeszłym roku rynek PC wart był bowiem w sumie 30,3 miliarda dolarów. Największa w tym zasługa maszyn high-end, których udział wyniósł aż 43%:

Co ważne, rynek ten ma rosnąć do 2019 o średnio 6% rocznie, co oznacza, że choć pecety jako ogół są w średniej kondycji, to sprzęt dla graczy ma się coraz lepiej. W każdym razie jeśli mówimy o półce średniej i wyższej, które zwiększają swoje udziały kosztem najsłabszych maszyn.

CD Action
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy