RollerCoaster Tycoon w wersji na 3DS-a

To rzadkość widzieć strategie ekonomiczne na konsolach. Tym bardziej jeśli weźmiemy pod uwagę przenośny sprzęt. Co z tego może wyniknąć?

Otóż Atari potwierdziło właśnie, że słynny tycoon z PC trafi w marcu przyszłego roku na przenośną konsolkę Nintendo 3DS. Za jego produkcję będzie odpowiedzialne studio n-Space, które wcześniej zrobiło między innymi konwersję Call of Duty: Black Ops na DS-a czy też Tron: Evolution na ten sam sprzęt oraz Wii. Czym będzie się zatem charakteryzować RollerCoaster Tycoon na nowej konsoli Nintendo?

Otóż jak nietrudno się domyślić, gra będzie wykorzystywać stereoskopowe 3D, aby móc w dowolny sposób oglądać stworzony park rozrywki. Swoją drogą ciekawe, czy mocno widoczne będzie wrażenie wyjeżdżającej z ekranu kolejki górskiej.

Reklama

Dotykowy ekranik ma służyć kontrolowaniu akcji i budowie poszczególnych elementów konstrukcji czy budynków. Cały wygląd menu i samej gry jest przygotowywany od podstaw, co - miejmy nadzieję - dobrze wpłynie na sprawne granie. Otóż jak wiadomo, ze względu na brak klawiatury i myszki, granie w tego typu produkcje na przenośnej konsolce może być nieco utrudnione.

Twórcy dużo uwagi poświęcają przy tym na wielu opcjach związanych z wyglądem kolejek. Gracze mają więc tym samym otrzymać dość szeroki wachlarz umożliwiający budowanie i zmianę wyglądu atrakcji parku rozrywki. Oczywiście oprócz samych kolejek będą inne charakterystyczne dla tego typu miejsc budynki, takie jak dom strachu czy budki z lodami.

Gracz będzie mógł także zarządzać personelem, zatrudniać mechaników czy dozorcę, a dla początkujących osób będzie przewidziany samouczek objaśniający wszystkie najważniejsze elementy RollerCoaster Tycoon.

Niestety, do tej pory twórcy nie wyjawili, czy gra będzie miała jakiekolwiek elementy społecznościowe pozwalające łączyć graczy. Przydałaby się na przykład opcja umożliwiająca oglądanie parków rozrywki innych budowniczych i korzystanie z zaprojektowanych przez nich kolejek górskich. Obawy budzi też system sterowania. Miejmy nadzieję, że uda się w tym przypadku znaleźć dobre rozwiązanie dla pewnych ograniczeń Nintendo 3DS.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy