Razer pomoże developerom pokrzywdzonym przez twórców konsoli Ouya

Ostatnio donosiliśmy, że Ouya Inc. wykorzystała przejęcie przez Razera do zrzeczenia się odpowiedzialności z wypłacenia developerom indie funduszy "Free the Games", z których sponsorowane były budżety tytułów eksluzywnych na Ouyę.

Na szczęście szef Razera Min-Liang Tan zapowiedział, że pomoże poszkodowanym twórcom nowymi umowami... na dość nietypowych warunkach.

Reklama

Około 600 tysięcy dolarów - tyle pieniędzy przeznaczy z własnej kieszeni Min-Liang Tan, by wesprzeć "indyków", których kontrakty w ramach "Free the Games" przestały obowiązywać w tym tygodniu. Choć nie jest do tego zobligowany, twierdzi, że decyzja była oczywista - w końcu Razer ciągle głośno chwali się swoim wsparciem sceny indie i pojawił się sposób sposób, żeby poprzeć słowa czynami.

Developerzy otrzymają możliwość podpisania kontraktu bardzo podobnego do tego, który mieli z Ouyą - będzie jednak jedna zasadnicza różnica. Z racji tego, że Razer nie zamierza zamykać gier na swoich platformach, pozbędą się z umowy ustaleń dotyczących ekskluzywności. W zamian poproszą, by równowartość przekazanych pieniędzy oddać użytkownikom w formie darmowych, cyfrowych kopii gier. Jeśli więc firma przekaże ci 10 tysięcy dolarów, a twoja gra kosztuje pięć dolarów, będziesz zobligowany rozdać za darmo w usłudze Razer Cortex dwa tysiące kopii swojej produkcji.

Jak stwierdza z humorem Tan, jego prawnicy jeszcze nie wiedzą o całym dealu i będą musieli ustalić jego szczegóły: "Prawdopodobnie dostaną ataku serca, kiedy się dowiedzą". Już jednak można stwierdzić, że Razer wyszedł z całego fiaska obronną ręką - nie dość, że poradzili sobie z problemem bez uszczerbku na reputacji, to jeszcze zyskali pozytywny PR w mediach growych i wśród niezależnych developerów. Nie mówiąc już o promocji Razer Cortex.

To również dobry krok naprzód dla marki Ouya, którą firma Tana wciąż zamierza wykorzystywać. W komentarzu dla cdaction.pl przedstawiciel firmy wyjawił, że "nowa Ouya" - bo tak Razer zamierza nazwać gałąź odpowiedzialną za wydawanie gier na Androidzie - zamierza nawiązywać szeroko zakrojoną współpracę z różnymi twórcami gier.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje