Raport finansowy Activision Blizzard: World of Warcraft nadal traci

Obecny tydzień stoi pod znakiem raportów finansowych. Kolejną firmą (po EA i Capcomie), która ujawniła swoje wyniki, jest Activision Blizzard.

Rezultaty osiągnięte w pierwszym kwartale 2013 roku są lepsze niż dwanaście miesięcy temu, ale World of Warcraft ciągle notuje spadek aktywnych użytkowników. Źle się dzieje w Azeroth - choć World of Warcraft nadal jest najpopularniejszym abonamentowym MMO, liczba użytkowników wciąż odpływa i w przeciągu ostatniego kwartału z gry zrezygnowało 1,3 miliona osób. Tym samym sieciówka posiada "tylko" 8,3 miliona graczy - to najgorszy wynik od lat. Mike Morhaime, prezes Blizzarda, przewiduje, że to nie koniec i nadal będziemy mieli do czynienia ze spadkiem, obiecuje jednak częstsze patche i aktualizacje zawartości.

Reklama

W minionym kwartale najpopularniejszą produkcją pecetową było StarCraft II: Hearts of the Swarm, do pierwszej dziesiątki bestsellerów załapało się także Diablo III. Blizzard ujawnił też, że zapowiedziana w marcu karcianka Hearthstone: Heroes of Warcraft latem doczeka się testów beta, które przeprowadzone zostaną na PC i Makach.

Przychody z dystrybucji cyfrowej związane z marką Call of Duty wzrosły aż o sto procent względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. I nic dziwnego - Black Ops II to druga najbardziej dochodowa gra zarówno w USA, jak i Europie, a na pierwszym miejscu znalazła się seria Skylanders, która rownież pochodzi od Activision Blizzard. Tym samym koncern był największym wydawcą w pierwszym kwartale 2013 roku. Bobby Kotick przewiduje, że mimo pojawienia się next-genów na rynku, sposób zarabiania pieniędzy na grach znacząco się nie zmieni. Prognozuje też, że druga połowa roku będzie trudniejszym wyzwaniem.

"Choć mieliśmy mocny start roku, wyzwania w pozostałej części 2013 roku bedą znacznie trudniejsze niż się spodziewaliśmy, zwłaszcza w sezonie świątecznym. Przesunięcia premier konkurencyjnych produktów, rozczarowujący debiut Wii U, niepewności, co do next-genowego sprzętu i spadek liczby subskrybentów w naszym World of Warcraft rodzi obawy, podobnie jak ciągle trudna sytuacja ekonomiczna na świecie. Z tych powodów pozostajemy ostrożni. Koncentracja i dyscyplina, z jaką podchodzimy do branży, służyły nam jednak wcześniej i nadal zamierzamy inwestować i ostrożnie zarządzać kosztami" - mówi Kotick.

Jeśli chodzi o same finanse, to w minionym kwartale przychody Actvision Blizzard wyniosły 1,32 miliarda dolarów, co jest wzrostem w porównaniu do roku ubiegłego, kiedy to suma ta wyniosła 1,17 miliarda dolarów. 28% obrotów pochodzi z dystrybucji cyfrowej.

CD Action
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy