Polskie gry promowane w czasie International Games Week w Berlinie

Gry komputerowe tworzone przez polskich projektantów i programistów mają miłośników na całym świecie, jednak wielu z nich nie wie, z jakiego kraju pochodzą ich autorzy.

Instytut Polski w Berlinie chce to zmienić podczas berlińskiego Międzynarodowego Tygodnia Gier, czołowych targów dla programistów i graczy, organizując 10 kwietnia 2014 r. dzień poświęcony polskim produkcjom i wystawę na ich temat.

Reklama

Największą atrakcją "Dnia polskich gier" będzie wystawa polskich produkcji pt. "Let’s Play". W Berlińskim Muzeum Gier Komputerowych (Computerspielemuseum) można ją będzie oglądać od 8 kwietnia do 5 maja. Zaprezentowane zostaną na niej zarówno znane, komercyjne tytuły, jak i gry niezależne oraz programy edukacyjne.

Dziesiątego kwietnia odbędzie się również konferencja o rynku polskich gier mobilnych i prezentacja filmowych zapowiedzi popularnych produkcji.

Niemiecki rynek komputerowej rozrywki jest jednym z największych na świecie. W ostatnich latach polscy twórcy gier wyrobili sobie na nim dobrą markę dzięki światowym sukcesom takich produkcji jak "Wiedźmin", "Dead Island" czy "Call for Juarez". Obie części "Wiedźmina", opartego na twórczości Andrzeja Sapkowskiego, sprzedały się na niemieckojęzycznym rynku w ponad 400 tysiącach egzemplarzy.

Tegoroczny "Dzień polskich gier" to pierwsza tak obszerna prezentacja polskiej branży gier komputerowych w Niemczech.

Inicjatorem wydarzeń promujących polskie produkcje tego typu jest Instytut Polski w Berlinie, we współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza i Wydziałem Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Berlinie.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Polska

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje