Po krytyce, testerzy w studiu Rockstar dostali etaty

​Brytyjskie studio Rockstar Lincoln, gdzie prowadzona jest zdecydowana większość testów związanych z grami Grand Theft Auto oraz Red Dead Redemption, było w ostatnim okresie szeroko krytykowane za wyzyskiwanie pracowników, długie nadgodziny czy brak benefitów. Teraz sytuacja się zmienia.

Wygląda więc na to, że warto nagłaśniać takie problemy w branży gier wideo, a kłopoty tego typu na pewno nie są niczym wyjątkowym. To zaczyna się zmieniać, ponieważ źródła serwisu Kotaku podają, że pracownicy zatrudniani dotychczas na umowach "śmieciowych" przechodzą na pełne etaty.

Jak można się domyślać, takie podejście oznacza znacznie większą stabilność zatrudnienia, a także związane z umowami o pracę inne benefity w Wielkiej Brytanii. Jak podały dwa anonimowe źródła, zmiany weszły w życie od 1 sierpnia, lecz nie jest jasne, czy obejmują wszystkich zatrudnionych.

Reklama

W październiku ubiegłego roku, krótko po premierze Red Dead Redemption 2, serwis Kotaku ujawnił Rockstar Lincoln jako fatalne miejsce pracy, z obowiązkowymi nadgodzinami oraz "proszeniem" testerów o pozostawanie przy stanowiskach nawet wieczorami i podczas weekendów.

"Większość pracowników jest na czasowych kontraktach, żyjąc z nadzieją, że umowa zostanie przedłużona i uda się opłacić czynsz. Pracownikom często przypomina się, jak bardzo są szczęśliwi, że w ogóle mogą pracować w Rockstarze" - mówił wtedy jeden z zatrudnionych testerów.

Wśród anegdot wielokrotnie przewijała się "kultura strachu", oddawanie telefonów przed wejściem do biura, a w Rockstar San Diego studio organizowało nawet możliwość oddania ubrań do prania, ponieważ pracownicy nie mieli czasu, by wybrać się do domów i zrobić pranie samemu.

Dlatego też wszelkie zmiany na lepsze na pewno są mile widziane. Z drugiej strony, nie jest do końca jasne, na ile Rockstar chce poprawy warunków pracy, a na ile jest zmuszony do takich zmian, ponieważ nagłośnienie problemów przełożyło się podobno na kłopoty z rekrutacją pracowników.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Rockstar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy