PlayStation VR: Okulary rozszerzonej rzeczywistości hitem sprzedażowym?

Richard Marks wyjaśnił niedawno, jak firmy związane z branżą wirtualnej rzeczywistości współpracują w celu ciągłego rozwijania technologii.

Dr Marks, szef działu badań Magic Labs w Sony jest jednym z głównych projektantów długo oczekiwanego sprzętu wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR, ale to właśnie on stoi także za produkcją popularnych na poprzedniej generacji kontrolerów ruchowych PlayStation Move.

Reklama

W niedawnej rozmowie z dziennikarzami magazynu Fortune Marks opowiedział, jak wraz ze społecznością skupioną wokół temat VR (Virtual Reality) pragną otworzyć przed konsumentami zupełnie nowy rozdział elektronicznej rozrywki.

Większość osób interesujących się branżą gier zastanawia się, jak inicjatywy typu wymienianego wyżej PlayStation VR będą przekładać się na słupki sprzedażowe. Cóż, Marks jest bardzo optymistycznie nastawiony, wierzy, że wraz z debiutem rynkowym w pierwszej połowie 2016 roku popularność sprzętu będzie stopniowo wzrastać, trafiając do coraz szerszego grona odbiorców.

"Nasi klienci są już świadomi możliwości technologii VR i oczekują jej pojawienia się na rynku. Przewiduje, że kiedy PlayStation VR trafi do sklepów, sprzęt zagości w wystarczająco dużej ilości gospodarstw domowych, by wytworzył się efekt kuli śniegowej" - twierdzi Marks.

Czy taki scenariusz jest w rzeczywistości możliwy? Wydaje się, że tak! Po pierwsze przed premierą PlayStation VR szlaki powinny przetrzeć dwa inne rozwiązania VR na PC - mowa tu o Oculus Rifcie oraz HTC Rift Vive. Konsumenci zdążą się zapoznać z potencjałem, jaki drzemie w rozwiązaniach VR.

Poza tym Sony dysponuje wystarczająco dużą bazą docelowych konsumentów. Aktualnie PS4 posiada ponad 30 milionów użytkowników - do czasu premiery PlayStation VR ta liczba powinna spokojnie wzrosnąć do poziomu 40 mln, a to już całkiem spora ilość ewentualnych odbiorców, którzy będą chcieli odkryć zupełnie nowy sposób grania w zaciszu domowym.

Niestety, jak to w przypadku nowinek rynkowych bywa, muszą trochę kosztować. Oficjalna cena nadal nie została ujawniona. Według wcześniejszych zapowiedzi PS VR miała zostać wycenione na poziomie zbliżonym do kosztów zakupu nowej konsoli, czyli śmiało można przyjąć przedział 1200-1500 złotych.

Dowiedz się więcej na temat: PlayStation VR

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje