PlayStation PC - Sony rozwija sekcję gier na komputery

​Japoński gigant od pewnego czasu inwestuje w konwersje gier wideo z PlayStation na pecety. Wygląda na to, że w przyszłości będzie ich więcej.

Sony uruchomiło nową markę wydawniczą - PlayStation PC. Studia pracujące w jej ramach skupią się na rozwoju gier w wersji na komputery. W katalogu Steam zmieniła się już nazwa wydawcy przy takich tytułach, jak Days Gone i Helldivers. PlayStation Mobile zostało zamienione na PlayStation PC LLC. Co prawda modyfikacji nie wprowadzono jeszcze w przypadku God of War czy Horizon: Zero Dawn, ale zapewne jest to tylko kwestią czasu.

W sprawę zagłębiła się redakcja serwisu VGC, która dotarła do informacji o tym, że markę PlayStation PC LCC japońska korporacja zarejestrowała już 13 kwietnia bieżącego roku. Tak wynika z danych opublikowanych przez Corporation Wiki. Nie wiadomo, dlaczego dopiero teraz Sony zaczęło używać nowej nazwy, ale można to odbierać jako sygnał, że firma coraz poważniej traktuje rynek gier na PC i zamierza się na nim rozwijać.

Reklama

To mało prawdopodobne, abyśmy w niedalekiej przyszłości zobaczyli gry tworzone przez Sony stricte z myślą o PC. Niewielkie są nawet szanse na to, że exclusive'y z PlayStation będą trafiały na komputery w tym samym terminie. Należy raczej oczekiwać, że najważniejsze tytuły wydane na PS4 i PS5 będą po jakimś czasie przenoszone na pecety.

W taki sposób odbywało się to w ostatnim czasie i tak też wyglądają plany Sony na najbliższą przyszłość. W tym roku światło dzienne ujrzały pecetowe porty takich exclusive'ów z PlayStation, jak Horizon: Zero Dawn, Days Gone czy Death Stranding. Oficjalnie zapowiedziano już kolejne - w przyszłym roku na PC zagramy w God of War oraz Uncharted 4 wraz z dodatkiem Zaginione Dziedzictwo. Wielce prawdopodobne są także porty Sackboya: Wielkiej Przygody oraz Ghost of Tsushima.

Pecetowcy mogą także mieć nadzieję, że odpalą na swoich komputerach tegoroczne przeboje, takie jak Ratchet & Clank: Rift Apart czy Returnal.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama