PlayStation 5 najbardziej oczekiwaną konsolą nowej generacji

​Według badania przeprowadzonego na grupie ok. 3 tysięcy osób PlayStation 5 pozostaje najbardziej oczekiwaną konsolą wygrywając tutaj z Xbox Series X.

Premiera PlayStation 5 i Xbox Series X zbliża się wielkimi krokami wzbudzając wśród fanów nowinek technologicznych ogromne zainteresowanie. Jak jednak przekłada się ono na konkretne konsole?

Otóż z badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii przez agencję Experience12 na ponad 3 tysiącach osób między 25 czerwca a 2 lipca wynika, że społeczność przejawia większe zainteresowanie urządzeniem Sony. 84 procent ankietowanych najbardziej podekscytowana jest PS5 z kolei tylko 15 procent reszty interesuje Xbox Series X.

Ponadto badani zapytani o to kiedy planują zakupić nowe konsole, 37 procent powiedziało "w chwili premiery", 9 procent spodziewa się zakupu w ciągu miesiąca, 12 procent w ciągu trzech miesięcy, natomiast 26 procent w ciągu sześciu miesięcy od debiutu. Dlaczego sprzęt Microsoftu przegrał? Prawdopodobnie jest to efekt stworzenia ogromnej rodziny pod szyldem Xboksa, w skład którego wchodzi również Xbox One.

Reklama

Mimo iż obecna konsola amerykańskiego giganta z Redmond w swojej najlepszej formule jest zdejmowana z taśm produkcyjnych dużo graczy nadal ma ten produkt na swojej półce lub planuje go nabyć w najbliższym czasie ze względu na promocje.

Dodając do tego fakt, że Xbox One będzie jeszcze długo wspierany po premierze i nie ma sensu na przesiadkę, jeżeli nie zainteresują nas konkretne gry niedostępne na old genie. 80 procent respondentów było w wieku od 18 do 34 lat, 48 procent w wieku 25-34 lata z kolei 32 procent. w kategorii 18-24 lata.

Jeżeli chodzi o inne statystyki to podczas pandemii COVID-19 najczęściej wybieranymi urządzeniami peryferyjnymi podczas obostrzeń były zestawy słuchawkowe (14 procent), następnie kontrolery (10 procent) oraz myszy, klawiatury i fotele do gier (po 3 procent). W przypadku rynku pozostaje PlayStation 4 (59 procent), wyprzedzając Xbox One (16 procent), PC (14 procent) i Switch (8 procent).

Jednak 12 procent ankietowanych stwierdziło, że kupiło Switcha na początku pandemii koronawirusa. Najpopularniejszą platformą społecznościową wśród ankietowanych jest Facebook (46 proc.), Wyprzedzając Instagrama (29 proc.), Twittera (17 proc.), Snapchata (2 proc.) I TikTok (1 proc.).

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy