PlayStation 4 znowu górą!

O tym, że polskie Dying Light "zarządziło" w styczniowym "top10" najlepiej sprzedających się gier w USA już informowaliśmy. Warto przyglądnąć się także sytuacji konsol PS4 i XO. Po szczegóły zapraszamy do dalszej części wiadomości.

Platformie Xbox One udało się, "na chwilę", przejąć pałeczkę w wyścigu konsol nowej generacji, przeganiając PlayStation 4 w okresie świątecznym. W dużej mierze powodem takiego stanu rzeczy była spora obniżka cen jednostki Microsoftu (w tym czasie, nawet w Polsce XO można było kupić za ok. 1300 złotych). Jednak nawet największe upusty nie pomogły utrzymać tej tendencji w styczniu.

Reklama

Z oświadczeń amerykańskiego oddziału Sony Computer Entertainment, sprzęt japońskiego koncernu wrócił na szczyt listy najlepiej sprzedających się konsol według grupy NPD.

"Według badań NPD, PlayStation 4 było najchętniej kupowaną konsolą do gier w styczniu, a biorąc pod uwagę poprzednie wyniki (od momentu premiery) wciąż jest liderem sprzedaży w USA. Od chwili debiutu w listopadzie 2013 roku na całym świecie trafiło do konsumentów ponad 18,5 milionów egzemplarzy konsol PS4 oraz prawie 82 miliony gier" - powiedział przedstawiciel Sony Computer Entertainment America w wywiadzie dla serwisu Gamespot.

W odpowiedzi na wyżej przedstawione dane, gigant z Redmond ustami Mike'a Nicholsa, wiceprezesa ds. marketingu marki Xbox, stwierdził, że: "Po zakończeniu rekordowo dobrego sezonu świątecznego, początek 2015 roku okazał się dla nas bardzo łaskawy. Dobra passa nie opuściła naszej flagowej konsoli Xbox One oraz sprzedawanych na nią gier. Usługa Xbox Live zanotowała wzrost ruchu użytkowników na poziomie 22 procent w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku".

Pomimo tego, że Microsoft wydaje się być zadowolony ze swoich osiągnięć, trudno polemizować z wynikami badań rynkowych, jednoznacznie wskazujących na to, że to PlayStation 4 znów jest numerem jeden w ogólnym zestawieniu miesiąca. Jeśli chodzi o ogół branży, sprzedaż sprzętu spadł do poziomu 54 mln dolarów, podczas  gdy software i akcesoria zaliczyły wzrosty (odpowiednio do wartości 12,4 mln  i 5,4 mln).

"Sprzedaż urządzeń spadła o 23 procent, co było przewidywalnym następstwem zwolnienia tempa po okresie świątecznym. Ósma generacja konsol (PS4/XO) sprzedawała się gorzej o 22 procent, podczas gdy siódma generacja (PS3/X360) zaliczyła spadek aż o 35 procent. Jednak porównując łączną sprzedaż PS4 i Xboksa One oraz PS3 i Xboksa 360 w tych samych odcinkach czasowych (15 miesięcy od premiery), najnowsze konsole stacjonarne do gier, sprzedają się lepiej blisko o 60 procent" - czytamy w raporcie NPD.

Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 4

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje