PlayStation 4: Strategia Sony całkowicie odmienna od Microsoftu

Wygląda na to, że Japończycy nie planują w najbliższym czasie bliższych relacji z Windowsem 10.

Konferencja Microsoftu na zakończonej w ubiegłym miesiącu tegorocznej edycji targów E3 w Los Angeles nie pozostawiła żadnych wątpliwości na temat tego, w która stronę skieruje się Gigant z Redmond, jeśli chodzi o plany na przyszłość swojej marki Xbox. Od konsoli Xbox One Slim, przez program Play Anywhere, a na Projekcie Scorpio kończąc - połączenie konsol z PC powoli staje się faktem.

Reklama

Przypomnijmy, że podstawową zasadą programu Xbox Play Anywhere ma być możliwość uzyskania cyfrowych kopii gier na platformę Xbox One, które można będzie następnie bezpłatnie pobrać także na PC (oczywiście system działać ma w dwie strony XBO -> PC, PC -> XBO. Na początek gigant z Redmond planuje przenieść takie gry jak: Gears of War 4, Sea of Thieves, Forza Horizon 3, Scalebound, Halo Wars 2 czy We Happy Few, ale plany zakładają poszerzanie biblioteki w miarę upływu czasu. Proces "przemieszczania się" pomiędzy obydwoma systemami ma być maksymalnie uproszczony, przyjazny użytkownikowi, pozwalać na bezproblemowe zapisywania postępów w grach oraz przenoszenie ich pomiędzy konsolą a PC.

Co o tym wszystkim myśli Sony, które jakiś czas temu było zapraszane do współpracy przy tego rodzaju projektach? "Niespecjalnie lubię być wciągany w dyskusje na temat strategii innych firm" - powiedział Andrew House podczas spotkania z inwestorami.

"Zdecydowanie większą przyjemność sprawia mi rozmowa o naszej własnej firmie. Tak, ludzie z Microsoftu kładą duży nacisk na crossplatformowe granie. Czy konsumenci rzeczywiście czują tak duże zapotrzebowanie na taki rodzaj rozrywki okaże się w przyszłości" - kontynuował House.

Z kolei Phil Spencer w rozmowie z redakcją The Guardian powiedział, że "Sony robi niesamowitą robotę jeśli chodzi o PS4, ale strategia Sony fundamentalnie różni się od tej obranej przez Microsoft. Nie budujemy strategii w odpowiedzi na ich ruchy, ale budujemy strategię w odpowiedzi na prośby konsumentów i graczy".

Andrew House postanowił odnieść się do schematu ogłoszonej przez Micorosft na E3 strategii: "Nie odbieramy tego (strategii MS) jako ruchu, który mógłby w jakikolwiek sposób wpłynąć na zmiany w naszej filozofii biznesu. Zawsze wierzyliśmy, ze własny, odpowiednio zaprojektowany, zunifikowany ekosystem jest dobrą drogą i tej strategii będziemy się trzymać" - powiedział House.

Dowiedz się więcej na temat: Sony

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje