PlayStation 4 podbiera klientów konkurencji

​PlayStation 4 zaliczyło niezwykle udany start pod koniec ubiegłego roku.

Jak się okazuje, wśród użytkowników, którzy zdecydowali się na zakup, byli nie tylko aktualni posiadacze sprzętu od Sony, ale również klienci wcześniej związani wyłącznie z rozwiązaniami konkurencji.

Przedstawiciel japońskiego giganta - John Koller, w jednym z wywiadów zdradził, że aż 31% wszystkich klientów, którzy zdecydowali się na zakup PlayStation 4, nie posiadało konsoli PlayStation 3. Zamiast tego preferowali oni Xboxa 360 lub Wii. Oznacza to, że osoby te zrezygnowały z aktualnego rozwiązania na rzecz ekosystemu konkurencji. Ponadto aż 17% wszystkich nabywców PS4 nie posiadało żadnej konsoli poprzedniej generacji.

Reklama

Jaka grupa stanowi największą część klientów Sony? Są to "hardkorowi" gracze, choć Koller ma dla nich inne określenie - koneserzy. To użytkownicy, których półki uginają się od pudełek z grami, a podczas premiery nowej konsoli stoją w nocnych kolejkach, w oczekiwaniu na upragniony sprzęt.

Koller informuje również, że wbrew wcześniejszym oczekiwaniom, klienci chętnie przesiadają się na konsolę nowej generacji - nawet ci, którzy są wrażliwi na dość wysoką cenę.

W krajach takich jak Polska gracze nie mieli zbyt dużego wyboru. Chcąc posiadać nową konsolę należało wybrać PlayStation 4, bowiem Xbox One nie jest jeszcze oficjalnie dostępny. Być może także ten fakt przyczynił się do dobrej kondycji japońskiej maszynki.

Przypominamy, że oficjalna premiera Xbox One na terenie Polski nastąpi 5 września.

Źródło informacji

instalki.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy