PlayStation 4: Japońska konsola dostała skrzydeł

Tego nie spodziewali się chyba nawet najwięksi miłośnicy marki Sony w swoich najbardziej optymistycznych rozważaniach.

Nie zrozumcie mnie źle - nie było wątpliwości, co do tego, że PS4 będzie sprzedawać się nadzwyczaj dobrze, ale chyba niewiele osób sądziło, że aż tak...

Reklama

Według najnowszego raportu finansowego japońskiego koncernu konsola PlayStation 4 od momentu debiutu (listopad 2013 roku) rozeszła się na całym świecie w nakładzie 22,3 mln egzemplarzy.

Właściwie to do 1 marca 2015 roku Sony sprzedało 20,2 mln swoich flagowych konsol, co oznacza, że dodatkowe 2,1 mln systemów zostało kupionych w ciągu jednego miesiąca. Prawdopodobnie był to efekt wprowadzenia na rynek kluczowych produkcji - gier The Order 1886 oraz Bloodborne. Oznacza to, że japoński system sprzedawał się w tempie 44 600 tys. konsol dziennie, czyli około jedna konsola, co dwie sekundy.

O jakimkolwiek spowolnieniu nie ma nawet mowy - ze wstępnych przewidywań wynika, że w ciągu najbliższych 13 miesięcy (do końca kwietnia 2016 roku) japońska firma sprzeda kolejnych 16 milionów konsol z logo PS4, co z kolei w sumie da wynik ok. 38 mln sprzedanych systemów następnej generacji w przeciągu zaledwie 2,5 roku. Jeżeli Japończykom udałoby się sprostać temu zadaniu, to byłby to nie lada wyczyn. Dla porównania, konsoli poprzedniej generacji - PlayStation 3 - uzyskanie takiego rezultatu zajęło 3,5 roku.

Wygląda na to, że Sony wyciągnęło wnioski z własnych błędów (wprowadzenie na rynek PlayStation 3), podejmując wszystkie niezbędne kroki w celu zapewnienia sukcesu flagowemu sprzętowi do gier. Jak widać odpowiednia strategia, jak na razie się opłaca - PlayStation 4 jest liderem na każdym kontynencie. Nawet na rynku amerykańskim, który jeszcze do niedawna zdominowany był przez urządzenie Microsoftu (X360).

Co ciekawe Japończykom udaje się to wszystko nawet bez zapewniania szerokiego asortymentu ekskluzywnych produkcji, które zazwyczaj stanowią decydujący czynnik przy wyborze platformy. Tempo sprzedaży praktycznie nie spada, PS4 rozchodzi się, jak ciepłe bułeczki - PS4 w ciągu ostatnich 12 miesięcy na rynku globalnym osiągnęła sprzedaż na poziomie 14,8 mln egzemplarzy. To pozwoliło zanotować dywizji odpowiedzialnej za gry w Sony 404 mln dolarów zysku operacyjnego na koniec roku fiskalnego.

Niestety, nie wszędzie jest tak różowo - oddział odpowiedzialny za przenośny sprzęt (PS Vita i PS TV) nadal zalicza spadki, kształtując sprzedaż na poziomie zaledwie 3,3 mln egzemplarzy ogółem w poprzednim roku obrotowym. To spory spadek w porównaniu do zeszłorocznego wyniku, który wynosił 4,1 mln.

Jednak dzięki stałym przychodom ze sprzedaży konsol PS4, gier na tę platformę oraz abonamentów sieciowych (PSN), ubiegły rok Sony może zaliczyć do udanych. Gratulujemy i z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój wydarzeń.

Dowiedz się więcej na temat: PS4

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje