PixelJunk Inc.: Terraria i Minecraft w jednym

W trakcie targów PAX East studio Q-Games formalnie zapowiedziało grę PixelJunk Inc., do tej pory znaną jako PixelJunk 1-6.

Produkcja będzie miksem trzech gatunków - platformówki, tower-defense i strategii - w której gracze prowadzić będą... fabrykę zupy dla kosmitów. W PixelJunk Inc. naszym celem będzie wybudowanie i prowadzenie fabryki zajmującej się produkcją zupy dla obcych. Nie będzie to jednak łatwe zadanie i składać się ma z kilku etapów. Na początku nie będziemy dysponować zbyt wieloma zasobami i będziemy musieli przemierzać kolejne plansze niczym w dwuwymiarowych platformówkach poszukując odpowiednich składników, bez których nie ugotujemy żadnej potrawy. Bohater wyposażony będzie też w laser rozbijający obiekty na czynniki pierwsze, w ten sposób pozyskując cenne minerały niezbędne do budowy fabryki.

Reklama

Nie będzie to jednak przyjemne i bezpieczne - nasze działanie, poszukiwanie składników i wznoszenie konstrukcji przyciągnie uwagę potworów, które nie będą przyjaźnie do nas nastawione. Warto jednak zaryzykować - one też mogą być źródłem wartych uwagi zasobów. Świat gry ulegać ma stałym zmianom - wielkie grzyby będą rosnąć i rozmnażać się, produkując trujący gaz. Będzie można go jednak wykorzystać w starciu z wrogimi monstrami.

Początkowo wszystkim będziemy musieli zająć się ręcznie, jednak wraz z rozwojem naszego zupowego imperium i zarobieniem większej ilości pieniędzy, będziemy mogli wybudować odpowiednie przyrządy, roboty i pojazdy, które zautomatyzują cały proces. Trzeba mieć jednak oczy dookoła głowy - każde urządzenie i obiekt mają tylko jedno zastosowanie. Na przykład automat zaprogramowany do wycinania grzybów nie będzie ich zbierał. Z czasem będziemy mogli wykupić rurę pneumatyczną, którą będzie można transportować zebrane składniki. Aha - wybudowanie każdego sprzętu wymagało będzie posiadania odpowiednich planów.

W PixelJunk Inc. pojawi się czteroosobowy co-op, który ma wymagać od graczy prawdziwej współpracy. A to dlatego, że wszystkie składniki na planszy dostępne będą dla wszystkich użytkowników. Bez dobrego planu działania nie będzie więc szans na sukces. Warto zaznaczyć, że w grze będzie można wybudować swoją fabrykę w różnych lokacjach - Ziemi, asteroidzie o zerowej grawitacji czy na podwodnych planetach (w tym przypadku nie obejdzie się bez łodzi podwodnych).

Data premiery nie jest znana, ale jeszcze w tym roku ma wystartować płatna alfa. Gra pojawi się tylko na Steamie i będzie obsługiwała mody. Co ciekawe, będzie można też grać na padzie od Xboksa 360, nie oznacza to jednak, że PixelJunk Inc. pojawi się na konsolach - obecna wizja developerów nie zakłada wydawania tytułu na innych platformach. Nie jest to jednak niemożliwe - wszystko zależy od próśb graczy.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Minecraft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy