PC najbardziej dochodową platformą Ubisoftu

​Kolejny przykład na to, że obecna generacja konsol powoli dobiega końca: w drugim kwartale tego roku to PC było najbardziej dochodową platformą dla Ubisoftu, jednej z największych firm wydawniczych na świecie. Jeszcze w analogicznym okresie ubiegłego roku królowały konsole.

W raporcie finansowym francuska korporacja chwali się ciągłym zainteresowaniem sieciową strzelanką Rainbow Six Siege oraz Assassin’s Creed Odyssey, które dopiero niedawno otrzymało ostatni dodatek, opowiadający o przygodach w Atlantydzie. Jak widać, długie wsparcie premiuje.

Warto zauważyć, że wspomniana przewaga PC może być nieco "fałszywa". Raportowany okres (kwiecień - czerwiec) widział debiut tylko jednej produkcji od Ubisoftu. Była to ekonomiczna strategia Anno 1800, wydana wyłącznie na PC. Sami przedstawiciele firmy chwalili zresztą wyniki tego tytułu.

Reklama

To, w połączeniu z ciągłymi wydatkami na transakcje cyfrowe, spowodowało, że Ubisoft zanotował aż 34 procent przychodów w segmencie komputerów osobistych. W tym samym kwartale ubiegłego roku było po tylko 10 procent, więc wzrost jest bardzo duży i wyraźnie zarysowany.

Na drugim miejscu w okresie od początku kwietnia do końca czerwca uplasowało się PlayStation 4 z 31 proc. przychodów, zaraz przed Xbox One z 18 proc. Dalej mamy urządzenia mobilne (7 proc.), Nintendo Switch (5 proc.) oraz "inne", także z pięcioprocentowym udziałem w przychodach firmy.

Jeszcze bardziej imponuje fakt, jak mało znaczące są obecnie pudełka. Aż 93 procent wszystkich przychodów Ubisoftu pochodziło bowiem w tym kwartale z dystrybucji cyfrowej w przeróżnych platformach. Także i ten wynik zaburza zapewne brak jakiejkolwiek premiery konsolowej.

Francuska korporacja szacuje także, że jeśli wziąć pod uwagę liczbę sprzedanych egzemplarzy, to sieciowe The Division 2 pozostaje najpopularniejszą grą tego roku na świecie. Liczba aktywnych graczy pozostaje na podobnym poziomie, ale rosną ich wydatki, a to zwiększa zyski.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy