Mundialito to gra planszowa, w której Polska ma szansę na Mistrzostwo Świata

​Gra planszowa Mundialito dostępna jest na rynku od kilku dobrych lat, lecz teraz doczekała się nowej edycji, dzięki sukcesowi zbiórki pieniędzy w serwisie społecznościowego finansowania Wspieram.to. To chyba jedyna okazja, by poprowadzić Polskę do sukcesu w piłkarskich Mistrzostwach Świata.

"Mundialito: w drodze po mistrzostwo" - jak brzmi pełny tytuł - to właśnie gra planszowa w klimacie międzynarodowego turnieju futbolowego, w którym gracze walczą o zdobycie pucharu. Rolą każdego selekcjonera (rywalizować może do 6 graczy w wieku od 5 lat) jest wspomaganie reprezentacji.

Czynimy to z ławki rezerwowych, poprzez umiejętne zagrywanie różnego rodzaju kart akcji. Używając takich kartoników gracze mają okazję wpłynąć na wyniki meczów, ustalane z pomocą specjalnych kostek, zaprojektowanych specjalnie dla tej planszówki i dołączanych do każdego zestawu.

Reklama

Różnorodność zapewnia fakt, że dostępnych jest kilka trybów, z różnymi poziomami złożoności zasad. Nowe reguły można wprowadzać stopniowo, dostosowując grę do wieku najmłodszego selekcjonera (instrukcja zawiera też 3 dodatkowe mini-gry edukacyjne, wykorzystujące komponenty Mundialito).

Jak zapewniają twórcy, podczas zabawy najmłodsi - i nie tylko - mimochodem zdobywają wiedzę zarówno o piłce nożne (przepisy, historia, ciekawostki), jak i wiedzę ogólną (geografia świata, prosta matematyka - gra uczy dzieci sprawnego dodawania i odejmowania w pamięci, w zakresie do 10).

Każdy zestaw Mundialito zawiera 3 specjalne kości sześcienne, kluczowy element rozgrywki, a także 2 plansze dwustronne, jedną na fazę grupową i drugą na fazę pucharową. Do tego 144 ilustrowane karty, służące do wykonywania akcji, ale także do reprezentowania wybranych reprezentacji krajów.

Karty akcji to na przykład "kontuzja zawodnika" w drużynie przeciwnej, lepsza wytrzymałość naszych zawodników w dogrywce, zaangażowani kibice zapewniający premię do wyniku w czasie podstawowym, czy też wręczenie czerwonej kartki dla reprezentanta przeciwnika.

Nowa edycja stanowi rozwinięcie koncepcji obecnej na rynku w 2014 roku gry "Mundialito", sprzedanej w nakładzie 2000 egzemplarzy. Teraz twórcy uwzględnili liczne opinie graczy i recenzje, a rezultatem jest usprawniona mechanika, dzięki której rozgrywka jest dynamiczna i urozmaicona.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy