Mimo pandemii koronawirusa branża gier wideo zanotuje w 2020 roku duży wzrost

​Jak rynek gier wideo poradzi sobie z trwającą pandemią COVID-19? Szacunki analityków z firmy Newzoo są nader optymistyczne i wynika z nich, że przez najbliższe lata będziemy mieć do czynienia ze spokojnym wzrostem.

Pandemia koronawirusa odbija się na światowej gospodarce i teoretycznie w pewnym stopniu dotyka także branżę gier. Raport firmy analitycznej Newzoo na 2020 rok przewiduje jednak, że globalny rynek gier wygeneruje przychód w wysokości 159,3 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 9,3 procent rok do roku.

Ponadto liczba aktywnych graczy przekroczy poziom 2,7 mld. Z drugiej strony COVID-19 pozwala napędzać deweloperom gier przychody, ponieważ z racji wprowadzonych ograniczeń ludzie więcej siedzą w domach zaś gry to jedna z form wypełnienia wolnego czasu.

Reklama

Chociaż wszystkie segmenty gier zanotują wzrost, to ma on być on najbardziej widoczny na platformach mobilnych i tutaj oczekuje się 77,2 mld dolarów przychodu, co oznacza progres o 13,3 procent w skali rocznej. Oczywiście za sukcesem gier mobilnych stoi dostępność smartfonów, którą na świecie posiada obecnie znaczna populacja ludzi, a dodatkowo spora liczba tytułów jest oferowana całkowicie bezpłatnie co tylko zachęca do zagrania.

Szacunkowa baza graczy powinna na koniec roku wynieść 2,6 mld osób, z czego 38 procent z nich zapłaci za dodatkowe przedmioty w grach. Eksperci zauważają, iż łatwość tworzenia gier mobilnych sprawia, że koronawirus nie wpływa na tempo prac i projekty ukazują się bez problemu na rynku.

Natomiast w przypadku produkcji dedykowanych innym urządzeniom mogliśmy zaobserwować opóźnienie premier m.in. The Last of Us: Part II na PlayStation 4 czy Death Stranding na PC. Patrząc na branżę komputerową prognozuje się tegoroczne przychody na poziomie 45,2 mld dolarów (wzrost o 6,8 procent względem 2019 roku). Liczba graczy ma wynieść 1,3 mld.

Autorzy raportu twierdzą, że wpływ na pozytywną sytuację rynku PC ma mieć jego ekosystem, który przeniósł się na gry wydawane w formie cyfrowej dużo łatwiej niż konsolowy, gdzie nadal dominują kopie fizyczne.

Newzoo jest przekonane, iż w najbliższych latach branża gier odnotuje stabilny wzrost przychodu i nie przeszkodzi mu w tym trwająca pandemia koronawirusa a w 2023 roku przychód wyniesie 200 miliardów dolarów. Oczywiście niemałą rolę odegrają tu nadchodzące konsole nowej generacji PlayStation 5 oraz Xbox Series X, które napędzą sprzedaż nadchodzących tytułów.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy