Milion pobrań Real Boxing w 4 dni i premiera wersji PC

Rodzime studio Vivid Games cały czas w natarciu. Ostatnio uruchomili sprzedaż jednego ze swoich największych hitów - gry Real Boxing - w wersji na PC, dzieląc się przy tym garścią najnowszych statystyk, przemyśleń i planów na przyszłość.

Real Boxing w I kwartale 2014 roku, czyli w 1,5 roku po premierze przyniósł o ponad 100% większe przychody niż w analogicznym kwartale roku 2013. Od środy na platformie Steam dostępna jest wersja na komputery PC w promocyjnej cenie 7.99 dolarów (cena regularna to 9.99 dolarów).

Reklama

Ma to być kolejny krok w eksploatacji marki.  Czy "stacjonarna" wersja powtórzy sukces mobilnego odpowiednika? O tym przekonamy się za jakiś czas. Prezes VG jest optymistycznie nastawiony do tematu.

"Wersja PC wyposażona została w tryb rozgrywki wieloosobowej oraz sprawdzone mechanizmy społecznościowe oraz monetyzacji, które przełożą się na wymierne korzyści dla spółki" - uważa Remigiusz Kościelny.

"Dzięki bardzo dużej grupie nowych odbiorców zwiększamy potencjał przychodowy oraz umacniamy markę Real Boxing jako najważniejszej gry bokserskiej na świecie" - podkreśla Jan Chichłowski, Brand Manager Vivid Games.

A jak sprawy mają się w przypadku najnowszej marki w portfolio firmy - gry Godfire: Rise of Prometheus?

"Premiera oraz pierwszy tydzień sprzedaży gry Godfire to umiarkowany sukces - ocenia Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

"Wyniki sprzedaży są zadowalające, a mechanizmy monetyzacji wewnątrz gry stoją na dużo wyższym poziomie niż w analogicznym cyklu życia gry Real Boxing. Zdajemy sobie sprawę, iż oczekiwania pokładane w grze są ogromne, jednak zwracamy uwagę, iż podobnie jak było to w przypadku naszego poprzedniego hitu, a inaczej niż wygląda to na rynku gier konsolowych i PC - gry mobilne mogą monetyzować się przez bardzo długi zwiększając swoje przychody. Monetyzację naszych produktów traktujemy jak maraton, a nie sprint" - kontynuuje Kościelny.

Prawdziwy potencjał tkwi jednak w modelu Freemium, do którego Vivid Games sukcesywnie dąży. Real Boxing, który od piątku udostępniony jest za darmo na platformie iOS znajduje się na szczytach rankingów i został pobrany w ilości przekraczającej 1.000.000 kopii. Od kilku miesięcy spółka przygotowuje się do transformacji do modelu Freemium.

"Kampania ta jest dla nas jednym z testów przed wprowadzeniem na rynek wersji Freemium naszych produktów. Zapewnienie dużej liczby nowych użytkowników oraz efektywna monetyzacja jest kluczem do zapewnienia spółce wysokich przychodów" - mówi prezes Remigiusz Kościelny.

"Dzięki współpracy z lokalnymi partnerami z Azji, wersja Freemium Real Boxing będzie również dużo lepiej monetyzować odbiorców z tego regionu świata, a generuje on aktualnie  około 50% wszystkich przychodów z gier mobilnych na świecie" - dodaje szef Vivid Games.

Już w lipcu pojawi się wzbogacona o nowe funkcjonalności pierwsza aktualizacja Godfire. Będzie ona uwzględniała poprawki, na które zwrócili uwagę sami użytkownicy i prasa. W związku z tym spółka spodziewa się kolejnej promocji w sklepie Apple App Store. Nie zapomniano przy tym o posiadaczach sprzętu z systemem Android - jak zapowiadają twórcy, edycja na platformę Google zadebiutować ma w III kwartale tego roku.

"Myślę, iż nasze dotychczasowe działania, w których zwiększamy przychody gry Real Boxing rok rocznie o ponad 100% są dobrym prognostykiem dla Godfire" - podsumowuje Kościelny.

Jak widać bydgoskie studio nie zamierza spoczywać na laurach. Ustanowiło kolejne cele i skrupulatnie dąży do ich osiągnięcia. Trzymamy kciuki i wyczekujemy zapowiedzi kolejnych produkcji!

Dowiedz się więcej na temat: Real Boxing

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje