Microsoft rozwiązał studio Lionhead

​Microsoft doprowadził do końca rozpoczęte w marcu konsultacje z pracownikami swojego wewnętrznego, brytyjskiego studia Lionhead. Studio znane z serii "Black & White" i "Fable" zostało oficjalnie rozwiązane.

Na początku marca br. Microsoft zamknął zakupione przez siebie w 2012 r. duńskiego studia Press Play, producenta gier "Max & the Magic Marker" i "Kalimba". Równolegle z likwidacją Press Play Microsoft ogłosił przerwanie trwających od 2012 r. prac nad przygotowywaną przez Lionhead Studios grą free-to-play "Fable Legends".

Reklama

"Podjęte przez nas kroki to element strategii Microsoft Studios zmierzającej do skupienia inwestycji i prac na tych grach i franczyzach, które spotykają się z największym zainteresowaniem fanów i w które najchętniej zagrają" - podał w komunikacie Hanno Lemke z Microsoft Studios Europe.

Podobnie jak duński Press Play brytyjski Lionhead również był częścią Microsoft Studios. Skasowaniu projektu "Fable Legends" towarzyszyło przystąpienie przez Microsoft do poprzedzających zamknięcie firmy konsultacji z pracownikami, zgodnie z wymogami stawianymi przez brytyjskie prawo. Procedura likwidacji studia została sfinalizowana z końcem kwietnia.

"Możemy potwierdzić, że po sześciotygodniowym okresie konsultacji z pracownikami Lionhead doszliśmy do przekonania o konieczności zamknięcia Lionhead Studios" - powiedzieli przedstawiciele Microsoftu. "Wszyscy pracownicy otrzymali propozycje wsparcia w szukaniu nowej pracy w ramach Microsoftu lub w innych firmach działajacych w branży gier" - zapewnili.

Studio Lionhead zostało założone w 1996 r. przez Petera Molyneuksa, Marka Webleya, Tiam Rance’a i Steve’a Jacksona. Zadebiutowało wydaną w 2001 przez Electronic Arts grą "Black & White", która doczekała się kontynuacji w 2005 r. Łącznie studio opracowało 8 gier, z czego 5 w ramach serii "Fable". Microsoft przejął Lionhead w kwietniu 2006 r. W 2014 r. ukazała się ostatnia gra studia - reedycja oryginalnego "Fable".

Dowiedz się więcej na temat: Microsoft

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje