Microsoft "pożyczy" funkcjonalności od pada do PlayStation 5?

​Pożyczanie czegokolwiek od konkurencji przy tworzeniu pada do konsoli to coś zupełnie nie w stylu giganta z Redmond, ale wygląda na to, że w końcu się wydarzy.

Skąd ten pomysł? Microsoft stworzył specjalną ankietę, w której pyta użytkowników o ich opinie na temat obecnego kontrolera Xbox Series X/S, sugestie, a także wprost nawiązuje do funkcjonalności obecnych u konkurencji, w padzie DualSense. Nie da się bowiem ukryć, że dotychczas to gigant z Redmond był liderem w zakresie konsolowych padów i to właśnie jego rozwiązania podawane były za wzór.

Zgodnie z twierdzeniem, że lepsze jest wrogiem dobrego, Microsoft przy nowej generacji konsol zdecydował się jedynie na lekkie odświeżenie swojego kontrolera, który na pierwszy rzut oka trudno odróżnić od poprzedniego (dodano tylko jeden przycisk i zmieniono nieco fakturę). Tymczasem Sony postawiło tym razem na rewolucję, w efekcie czego nieco przestarzały już DualShock przeszedł na emeryturę, a jego miejsce zastąpił DualSense.

Reklama

Za sprawą innowacyjnych rozwiązań, jak technologia haptyczna i adaptacyjne spusty, z miejsca zyskał sympatię fanów, nawet tych dotąd stojących murem za padem od Xboxa. Nic więc dziwnego, że Microsoft stara się coś z tym zrobić, a pierwszym krokiem jest ankieta, w której pyta o doświadczenia towarzyszące nowej konsoli Xbox.

Mamy tu trochę typowych pytań, ale również takie bardziej zaskakujące, jak “czy konsola daje next-genowe wrażenia", “czy masz świadomość rozwiązań oferowanych przez kontrolery PlayStation" oraz “czy chciałbyś je zobaczyć w kontrolerach Xbox".

Mówiąc krótko, Microsoft poważnie rozważa najwyraźniej nową generacją pada Elite albo wręcz wypuszczenie na rynek poprawionej wersji typowego kontrolera. I w sumie można się było tego spodziewać, bo taka inspiracja na rynku konsolowym nie jest żadną nowością - Sony, Microsoft i Nintendo regularnie dodają lub usuwają ze swoich padów funkcjonalności w zależności od tego, co oferuje konkurencja. A że technologia haptyczna i adaptacyjne triggery wyniosłyby xboxowego pada na zupełnie nowy poziom, to nie mamy żadnych wątpliwości!

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy