Jak grają Polacy w dobie pandemii koronawirusa?

Kobiety są dominującą grupą grającą na smartfonach i tabletach. Około 1/3 dorosłych i prawie 40% dzieci zaczęło częściej grać w gry wideo z początkiem pandemii.

To już po raz szósty zostaną zaprezentowane ogólnopolskie badania graczy - Polish Gamers Research 2020. Prezentację będzie można obejrzeć 17 września o godz. 11.00 w trakcie Digital Dragons online - największej konferencji B2B organizowanej dla przedstawicieli branży gier w Europie Środkowej. Wydarzenie organizowane jest przez Krakowski Park Technologiczny, a bilety uprawniające do udziału w sesjach wykładowych, dostępne są za darmo.

Tegoroczne badania zostały przeprowadzone w maju, w trakcie lockdownu spowodowanego pandemią koronawirusa. Dlatego autorzy badania - Krakowski Park Technologiczny oraz Polish Gamers Observatory rozszerzyli kwestionariusz badawczy również o pytania dotyczące zmian zachowań konsumenckich polskich graczy w związku z COVID-19.

Reklama

Zebrane wyniki z ponad 1700-osobowej grupy respondentów niosą wyjątkową wartość i dają szansę wglądu w zaistniałe zmiany dotyczące zwyczajów grania, czy wydawania pieniędzy na gry i w grach.

Z badań możemy wyciągnąć wiele ciekawych spostrzeżeń. Okazuje się, że to kobiety są dominującą grupą grającą na smartfonach i tabletach, a Blik jest nową ulubioną metodą płatności. Obserwujemy też zmiany w wysokościach wydatków, czy sposobach pozyskiwania gier np. poprzez platformy aukcyjne takie jak Allegro.

Autorzy badania, tak jak w zeszłym roku skupili się również na zachowaniach dzieci względem gier. Widoczny jest tu niepokojący trend: rodzice i dzieci nie stosują się do europejskiego systemu kategoryzacji wiekowej PEGI, dzieci grają w to, co chcą. Rodzice deklarują też mniejszą kontrolę nad tym, w jakie gry grają ich dzieci.

Więcej szczegółów znajdzie się w prezentacji wyników, a cały raport Polish Gamers 2020 opublikowany zostanie pod koniec roku w ramach kompleksowego raportu Kondycja Polskiej Branży Gier. Na łamach raportu będzie można również znaleźć informacje dotyczące kondycji polskich przedsiębiorstw z branży gier, a także poznać trendy panujące na rodzimym podwórku.

Przypomnijmy, że Krakowski Park Technologiczny zainicjował i przeprowadza badanie trendów w zachowaniach konsumenckich graczy - Polish Gamers Research - już w 2014 roku. Ostatni wydany raport dotyczył specyfiki branży gier na rynku warszawskim. Przygotowywany jest także raport pn. Profil Polskiego Gamedevu.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Digital Dragons
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy