Indie Showcase oczami zwycięzców

​"Zwycięstwo w Indie Showcase pozwoliło nam zaistnieć. Z dnia na dzień staliśmy się studiem znanym przez całą polską branżę gier. Wszystko to dzięki Digital Dragons" - mówi Jakub Lisiński ze studia My Next Games. Ich produkcja - The Shadowborn - była drugim laureatem przyznawanej od 2014 roku nagrody dla najlepszych niezależnych twórców gier.

W Krakowie, podczas tegorocznej edycji organizowanej przez Krakowski Park Technologiczny międzynarodowej konferencji profesjonalistów branży gier - Digital Dragons 2017, już po raz czwarty twórcy gier niezależnych zmierzą się w konkursie wieńczącym pokaz Indie Showcase. W zeszłorocznej edycji swoje projekty prezentowało 60 zespołów, które przyjechały do Krakowa - nie tylko z Polski! - z blisko 70 produkcjami. Rejestracja udziału w kolejnym Indie Showcase już wkrótce zostanie otwarta, dając szansę kolejnym twórcom i zespołom deweloperskim na podzielenie sukcesu dotychczasowych zwycięzców.

Reklama

Z nagrodą główną Best Indie Game w 2016 roku z Digital Dragons wyjechało studio Jutsu Games, którego produkcja 911 Operator zyskała największe uznanie jury złożonego z polskich weteranów branży gier wideo - tak deweloperów, jak osób związanych z mediami i rynkiem wydawniczym. Nagrodzona produkcja odnosi dalsze sukcesy na świecie, a na jej premierę czeka coraz większe grono fanów. Jednak wiele osób o tej ciekawej grze usłyszało po raz pierwszy w publikacjach na temat Digital Dragons lub bezpośrednio w oficjalnych kanałach społecznościowych konferencji. Organizatorzy dbają o widoczność laureatów Indie Showcase w mediach, ale wsparcie zwycięzców nie ogranicza się do działań PR i przybiera czasem bardzo praktyczną formę. Gdy nagrodzony 911 Operator walczył o fundusze na platformie finansowania społecznościowego Kickstarter, Krakowski Park Technologiczny wsparł projekt najwyższą przewidzianą w zbiórce kwotą.

Crush Your Enemies warszawskiego studia Vile Monarch w 2016 roku uplasowało się na drugiej pozycji wśród nagrodzonych. Wydana globalnie na PC, Androida i iOS przez Gambitious Digital Entertainment uproszczona strategia czasu rzeczywistego z urokliwą grafiką retro znalazła uznanie wśród graczy i krytyków. Jednak to właśnie na Digital Dragons odniosła swój pierwszy publiczny sukces. "II miejsce w konkursie Indie Showcase było dla nas ogromnym motywacyjnym kopem" - mówi Grzegorz Mazur, współzałożyciel studia Vile Monarch. "Prace nad grą zbliżały się wtedy do końca, kolejny projekt - Oh Sir! Insult Simulator - dopiero zaczął kiełkować z gamejamowego projektu w postać pełnej, komercyjnej gry. Bardzo był nam potrzebny jakiś namacalny dowód na to, że nasze produkcje są tak fajne i ciekawe, jak sami myśleliśmy. Usłyszeć słowa uznania ze strony jury konkursu i zwiedzających targi oraz wrócić do domu z ich namacalną pamiątką w postaci statuetki, było dokładnie tym, czego potrzebowało nasze morale".

Digital Dragons już od dawna pełni rolę platformy startowej dla młodych studiów i twórców dążących do wyrobienia sobie marki. Zwycięstwo w pierwszym w historii Indie Showcase wspomina Paweł Jędrysiak, którego gry są dziś znane milionom graczy na całym świecie: "Digital Dragons 2014 to pierwszy event biznesowy, w którym braliśmy udział jako Digital Melody. Kilka dni które spędziliśmy na konferencji pozwoliły nam poznać i porozmawiać ze wspaniałymi ludźmi z branży. Nasza gra Timberman spotkała się z zaskakująco pozytywnym odbiorem przez innych twórców gier i jury. Udział w Indie Showcase pozwolił nam na nawiązanie kontaktu z wieloma osobami, do których bardzo ciężko byłoby dotrzeć choćby drogą mailową. Dzięki konferencji DD mieliśmy szansę zaprezentować całemu światu naszą grę," - dodaje Jędrysiak i podkreśla - "warto z takich okazji korzystać".

Krakowski Park Technologiczny, organizator Digital Dragons, przygotował w tym roku jeszcze więcej przestrzeni wystawowej do dyspozycji niezależnych twórców, reagując na rosnące z edycji na edycje zainteresowanie pokazem i konkursem. Impreza odbędzie się w dniach 22-23 maja 2017 roku.

materiały prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje