Immersion Games: Nowe studio tworzące gry VR/AR

​Warszawskie Immersion, które realizowało projekty, m.in. dla Coca-Coli, McDonald’s, American Museum of Natural History, HBO czy Smithsonian Channel, powołało spółkę zależną Immersion Games. Zajmie się ona produkcją gier dedykowanych wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, a także PC.

Nowe studio Immersion Games liczy kilkanaście osób. Wcześniej, jeszcze jako Immersion, spółka wyprodukowała i wydała kilka produkcji: Ancients AR, Locked in VR, ICON VR Fitness a także dwa tytuły dostępne aktualnie we Wczesnym Dostępie na Steam: Extreme Escape oraz Disc Ninja. Extreme Escape zebrało dotąd 86% wysokich ocen, zaś Disc Ninja w kwietniu 2021 roku trafi na platformę Oculus Quest. Immersion stworzyło również kilkanaście tytułów VR/AR dla swoich klientów.

Celem Immersion Games jest produkcja trzech gier rocznie. Planowany budżet każdej z nich mieści się w przedziale 0,5-1,5 miliona złotych. Już teraz studio pracuje nad dwiema grami, które mają trafić na Oculus Quest Store, a także m.in. Steam, Oculus Store i Viveport. Studio nie zamyka się tylko na wirtualną rzeczywistość, bo już teraz ukończyło koncept gry zmierzającej na PC. Jej produkcja rozpocznie się w najbliższych miesiącach.

Reklama

Póki co produkcje Immersion Games powstają na bazie własnych IP spółki, ale studio nie wyklucza, że w przyszłości będzie realizować projekty, pracując ze znanymi markami i licencjami. Dzięki bliskiej współpracy z dostawcami sprzętu, firma ma pierwszeństwo w dostępie do prototypów oraz dostęp do zestawów deweloperskich.

Immersion Games czerpie z doświadczenia spółki-matki Immersion, która od 2014 roku opracowuje aplikacje i inne produkty przy użyciu silników do gier komputerowych. w tym technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Większość z tych działań koncentrowała się na rynku amerykańskim i obejmowała współpracę z takimi firmami, jak NordicTrack, American Museum of Natural History, US Department of Veteran Affairs czy Smithsonian Channel.

Firma jest partnerem kluczowych producentów sprzętu VR, takich jak Oculus czy HTC Vive. Angażuje się też w przedsięwzięcia z innych sektorów. Aplikacja Apollo’s Moon Shot AR przygotowana na zlecenie Smithsonian Channel przy kurateli NASA pomogła uświetnić obchody 50. rocznicy lądowania misji Apollo na księżycu i otrzymała nominację do nagrody Emmy, Webby czy SXSW. Z kolei we współpracy z ICON Health and Fitness, producentem domowego sprzętu fitness w Stanach i właściciela takich marek, jak NordicTrack czy iFit, Immersion przygotowało serię interaktywnych gier VR połączonych ze sprzętem fitness.

Warto dodać, że w 2019 roku rynek gier VR osiągnął wartość 7,7 miliarda dolarów, podczas gdy jego prognozowa prognozowana wartość ma rosnąć co roku o 32,75%, w 2025 roku wynosząc 42,5 miliarda dolarów.

Immersion Games planuje również wejście na warszawską giełdę. Debiut na NewConnect jest przewidziany na drugi kwartał 2021 roku.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama