Huuuge, Inc.: Twórcy mobilnych hitów zaprezentowali osiągnięcia za trzeci kwartał 2021 roku

​Spółka Huuuge, Inc., producent i wydawca gier free-to-play, który w ostatnim czasie wypuścił na rynek m.in. ciepło przyjętą przez recenzentów i graczy produkcję Arena Domination, opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 roku.

W trzecim kwartale 2021 roku spółka Huuuge wypracowała dwucyfrowy wzrost przychodów na poziomie 17%. Motorem wzrostu były zarówno flagowe gry jak i nowe tytuły. Spółka wypracowała wzrost przychodów pomimo utrzymania się kosztów pozyskania użytkowników na niezmienionym rok do roku poziomie. Przełożyło się to na wzrost skorygowanego zysku EBITDA o 106% do 17,7 mln USD oraz skorygowanego zysku netto o 45% do 11,4 mln USD.

Przychody z nowych gier wzrosły w trzecim kwartale 2021 o 130%, w tym największy udział miał Traffic Puzzle. Przychody z gry w trzecim kwartale wzrosły prawie sześciokrotnie w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, do poziomu 8,7 mln USD. Baza użytkowników gry stale rośnie - dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) w październiku 2021 roku przekroczyła 220 tys. Proces przekazania gry po jej przejęciu został zakończony w listopadzie 2021 roku.

Reklama

W trzecim kwartale przychody ze sprzedaży flagowych tytułów Spółki ("Huuuge Casino" i "Billionaire Casino") wzrosły o 9,5% rok do roku, co oznacza dynamikę wyższą niż zanotowana przez segment gier social casino. Głównym czynnikiem wzrostu była poprawa wskaźników monetyzacji.

Przychody z reklam podwoiły się w trzecim kwartale 2021 roku, głównie dzięki  grom typu casual w portfolio Huuuge, które w większości są monetyzowane poprzez reklamy w aplikacjach. W trakcie trzeciego kwartału Huuuge podpisał kolejną nową umowę wydawniczą i jest to trzeci tego rodzaju kontrakt zawarty w tym roku.

Przychody za trzy kwartały 2021 roku wzrosły o 17,1%, głównie za sprawą lepszej monetyzacji użytkowników gier Huuuge, która z nawiązką skompensowała spadek DAU. Przychody z reklam zwiększyły się o 181% w okresie trzech kwartałów 2021 roku, głównie dzięki wprowadzaniu na rynek gier casual, które w większości są monetyzowane poprzez reklamy w aplikacjach.

Skorygowana EBITDA Huuuge za trzeci kwartał wyniosła 17,7 mln USD, co oznacza wzrost o 106% rok do roku. Skorygowany wynik netto wzrósł o 45% do poziomu 11,4 mln USD.

Skorygowana EBITDA za trzy kwartały 2021 roku spadła o 19,5%, co było związane ze wzrostem kosztów operacyjnych (głównie w wyniku wyższego rok do roku budżetu na kampanie pozyskiwania użytkowników, alokowanego głównie w pierwszej połowie roku). Spadek ten został częściowo zniwelowany wzrostem przychodów.

W trzecim kwartale 2021 roku ARPPU (średni przychód na użytkownika płacącego) wzrósł o 20%. Wzrost ARPPU dla flagowych tytułów wyniósł 29,5%. Poprawa zarówno ARPPU, jak i wskaźnika konwersji w trzecim kwartale z nawiązką zrekompensowała spadek DAU i MAU, związany z mniejszą liczbą instalacji. DAU dla nowych tytułów było wyższe głównie za sprawą dalszego skalowania gry "Traffic Puzzle".

INTERIA/materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy