GRIS - najpiękniejsza gra roku?

​Twórcy niezależni muszą się wyróżniać. Nie są w stanie konkurować z wielkimi, otwartymi światami i budżetami produkcji AAA. Celują więc w nietypowe historie, systemy rozgrywki, czy oprawę. Przedstawicielem tej ostatniej kategorii jest zapowiedziane właśnie GRIS.

"Gris to pełna nadziei, młoda, radząca sobie z bolesnymi doświadczeniami dziewczyna zagubiona we własnym świecie" - czytamy w opisie. Od razu widać, że deweloperzy z Nomada Studio     przygotowali nietypową oprawę graficzną, składającą się pięknych akwarel.

Są też nietypowe mechanizmy zabawy. "Podróż wśród rozpaczy odzwierciedla sukienka, która zapewnia nowe zdolności pomagające w podróży przez spłowiałą rzeczywistość. Wraz z rozwojem historii Gris dojrzewa i zaczyna postrzegać świat w inny sposób, odkrywając nowe ścieżki do zbadania" - czytamy dalej.

Reklama

Pomimo mrocznej przeszłości głównej bohaterki, GRIS ma być "pogodnym przeżyciem, pozbawionym niebezpieczeństw, frustracji czy śmierci". Zajmiemy się więc głównie przeskakiwaniem pomiędzy platformami i eksploracją kolejnych ekranów, rozwiązując zagadki środowiskowe.

Jak prezentuje poniższy trailer, będziemy nie tylko skakać, ale także obracać mapy, by - dla przykładu - odpowiednio pokierować światło. Jest też woda, latanie i inne żyjątka, które napotkamy na drodze.

"Gracze odkrywają złożony świat stworzony subtelną grafiką, szczegółową animacją i własną estetyką. W trakcie gry świat staje się coraz bardziej dostępny poprzez świetliste łamigłówki, elementy platformowe czy opcjonalne wyzwania oparte na umiejętnościach" - zapewniają deweloperzy. GRIS zadebiutuje w grudniu tego roku na PC i Nintendo Switch.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy