Granie po amerykańsku

Jak wygląda profil przeciętnego amerykańskiego gracza? /123RF/PICSEL

Twórcy raportu postanowili sprawdzić, jak wygląda obraz przeciętnego gracza w USA. Wyniki możecie sprawdzić poniżej.

Jak grają Amerykanie? Badacze sprawdzili, jak mieszkańcy USA zapatrują się na sprzedaż cyfrową, po jakie platformy sięgają najchętniej i jaka jest rozpoznawalność poszczególnych konsol. Z obszernego raportu analityków firmy Nielsen dowiadujemy się, iż rokrocznie zwiększa się udział graczy w amerykańskiej populacji. Tyle że choć możemy mówić o trendzie, to przyrost nie jest szczególnie spektakularny.

Większość graczy korzysta z jednej platformy (46%), nieco mniej z dwóch (38%), zaś posiadacze trzech urządzeń, na których można odpalić gry wideo (konsol, pecetów, komórek, tabletów), są w wyraźnej mniejszości (16%). Zdecydowanie największą popularnością cieszą się konsole.

Reklama

Badacze sprawdzili też rozpoznawalność konsol. Bez zaskoczenia - w populacji ogółem prym wiodą PS4 (69%) i XBO (61%). Do świadomości pomału zaczynają się przebijać PS4 Pro i Switch, najgorzej radzi sobie (przynajmniej na razie) zapowiedziany niedawno Xbox Scorpio.

Niemal identyczny rozkład (choć wartości procentowe nieco się zmieniają) dotyczy zarówno grupy graczy, jak i osób, które zadeklarowały się jako niegrające.

Zapytano również o to, którą z konsol uczestnicy badania chcieliby nabyć. Zarówno w populacji ogółem, jak i wśród grupy deklarującej się jako gracze, króluje PlayStation 4. Ale wyniki są dość zbliżone.

Bodaj najbardziej spektakularna różnica pomiędzy konsolowcami a użytkownikami pecetów dotyczy stosunku do sprzedaży cyfrowej i fizycznej. "Cyfra" jest zdecydowanie preferowana przez właścicieli komputerów osobistych, posiadacze konsol stawiają raczej na pudełka.

Cały raport jest dostępny pod tym adresem.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation 4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy