Głośna produkcja rezygnuje z mikropłatności

Po miesiącach protestów, twórcy gry Śródziemie: Cień Wojny zdecydowali, że system mikropłatności zostanie usunięty z ich produkcji.

Mikropłatności w grach wzbudzają sporo kontrowersji. Mimo ich obecności w branży od dłuższego czasu, wielu graczy nie przywykło do takiej formy zarabiania na grze, tym bardziej, że sami twórcy robią się co raz bardziej śmiali w swoich poczynaniach i sprawdzają gdzie leży granica tolerancji dla przeciętnego użytkownika. W bolesny sposób przekonało się o tym Electronic Arts, które przy okazji premiery Star Wars: Battlefront 2 zebrało spore cięgi od fanów, którzy delikatnie mówiąc, byli niezadowoleni z wprowadzonego systemu mikropłatności.

Reklama

Pod naporem negatywnych opinii, EA spuściło z tonu i zapowiedziało gruntowną przebudowę systemu, w oparciu o sugestie graczy. Podobna sytuacja ma miejsce w grze Śródziemie: Cień Wojny.

Produkcja od studia Monolith Productions swoją premierę miała niecały miesiąc przed Star Wars: Battlefront 2 i podobnie jak tytuł EA, premierowo zawierała kontrowersyjny system mikropłatności, który znacznie faworyzował graczy kupujących wirtualną walutę premium i korzystających z lootboxów. Deweloperzy podjęli decyzję o pozbyciu się tych elementów z rozgrywki i wprowadzeniu kilku usprawnień mających na celu zwiększenie przyjemności z gry.

Jeżeli planowaliście zagrać w ten tytuł, to wstrzymajcie się jeszcze, ponieważ opisane zmiany mają wejść w życie dopiero na początku maja, kiedy to zostanie wstrzymana dystrybucja waluty premium, a z kolei na 17 lipca zapowiedziano zamknięcie wirtualnego sklepu w grze. Lepiej późno niż wcale.

Poniżej można obejrzeć dłuższy fragment gameplayu z gry Śródziemie: Cień Wojny:

Dowiedz się więcej na temat: Śródziemie: Cień wojny

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje