GameINN: Polski rząd nadal będzie wspierał rodzimy rynek gier

Konferencja w Krakowskim Parku Technologicznym. Od lewej: prof. Aleksander Nawrat, wicepremier Jarosław Gowin, prof. Maciej Chorowski /INTERIA.PL

Zgodnie z zapowiedziami program GameINN, którego celem jest wspieranie polskich producentów gier będzie kontynuowany - wicepremier Jarosław Gowin podczas briefingu prasowego w Krakowskim Parku Technologicznym, oficjalnie dał zielone światło dla uruchomienia drugiej edycji konkursu.

GameINN to program sektorowy powstały w 2016 roku z inicjatywy stowarzyszenia Polskie Gry, w skład którego wchodzą rodzimi producenci z branży elektronicznej rozrywki. Zadaniem programu jest zapewnianie wsparcia dla rozwoju polskiego gamedevu, które pozwoliłoby jeszcze bardziej zwiększyć jego konkurencyjność na międzynarodowym rynku. Miałoby się to odbywać poprzez realizację innowacyjnych produktów i technologii o wysokim potencjale komercyjnym.

Fundusze pozyskiwane z tego źródła przeznaczane są na rozmaite cele (rozbudowę silników graficznych, przeprowadzanie prac badawczych, konstruowanie narzędzi, opracowywanie metodologii), które pozwalają usprawnić proces produkcji polskich gier poprzez implementacje wymienionych systemów/technologii i/lub udostępnianie ich pozostałym podmiotom, pozyskując w ten sposób dodatkowe źródła finansowania swoich projektów.

Reklama

W ostatnich latach, w polskim sektorze gamingowym nastąpił zauważalny wzrost zatrudnienia i obrotów. Wartość polskiej branży gier dwa lata temu oszacowana została na ponad 1,65 mld złotych. Według informacji podanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, w Polsce zlokalizowanych jest już ponad 240 przedsiębiorstw zajmujących się tworzeniem gier i ciągle ich przybywa.

GameINN dedykowany jest nie tylko gigantom, którzy zdążyli już zadomowić się na rynku, ale także stwarza szanse dla mniejszych czy początkujących spółek, chcących spróbować swoich sił w tej branży.

W pierwszej edycji konkursu GameINN Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (w skrócie: NCBR) nagrodziło dofinansowaniami łącznie 38 projektów na kwotę prawie 116 mln złotych. Rozstrzygnięcie miało miejsce w grudniu 2016 roku. Na liście beneficjentów znalazły się dobrze znane graczom studia, jak: CD Projekt (Wiedźmin 3), Bloober Team (Layers of Fear), Vivid Games (Real Boxing), Techland (Dying Light), iFun4all (Serial Cleaner), The Farm51 (Get Even), CI Games (Sniper: Ghost Warrior), Flying Wild Hog (Shadow Warrior).

Jednak nie zabrakło także firm, które do tej pory nie były bezpośrednio łączone z dewelopingiem tego rodzaju tytułów, jak m.in. Interia, która pracuje nad grą edukacyjną z elementami rywalizacji (więcej szczegółów wkrótce).

W drugiej edycji do rozdysponowania zostanie niewiele mniejsza suma, bo 100 mln złotych. Jednak jak przekonywał podczas konferencji prof. Aleksander Nawrat, z-ca dyrektora NCBR zmniejszenie kwoty minimalnej wartości projektu do 400 tys. złotych powinno ułatwić mikro oraz małym przedsiębiorstwom pokonanie bariery "wejścia" związanej z pozyskaniem wkładu własnego.

Dyrektor NCBR prof. Maciej Chorowski słusznie nadmienił, że produkowane w ramach programu GameINN technologie mogą służyć nie tylko stricte rozrywkowym celom, ale także edukacji czy medycynie.

Wnioski przyjmowane będą online od 5 maja do 6 lipca 2017 roku. Po więcej informacji o konkursie GameINN odsyłamy na oficjalną stronę Narodowego Centrum Badań i Rozwoju - TUTAJ.

Przy okazji inwestycji w istniejące już firmy z sektora gier polski rząd ponownie zwraca uwagę na młode pokolenie, przypominając o trwającej kampanii, mającej na celu zachęcanie do podejmowania wyzwań i nauki programowania, o czym pisaliśmy szerzej - TUTAJ.

Zwiastuny towarzyszącej akcji możecie obejrzeć poniżej, a jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat kampanii "tworzenie gier jest fajniejsze niż granie", zapraszamy na oficjalną stronę - TUTAJ.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy