FIFA, Assassin's Creed i GTA najpopularniejszymi grami w Polsce według raportu

Według raportu polska branża gier wideo to jeden z najbardziej dynamicznych sektorów przemysłu treści cyfrowych. Jakie gry Polacy najchętniej kupowali? Wśród liderów nie brakuje sprawdzonych marek.

Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego w raporcie podsumowało miniony rok w polskiej branży gier wideo. Jak wynika z przedstawionej konkluzji, jest to jeden z najbardziej dynamicznych sektorów przemysłu treści cyfrowych, zaś w 2019 roku stanowił on 48,2 procent sprzedaży. Ogółem w naszym kraju przez poprzednie dwanaście miesięcy sprzedano 5,3 mln gier, z czego - mimo światowej cyfryzacji - w Polsce wciąż to wydania pudełkowe przeważają nad cyfrowymi odpowiednikami.

Najpopularniejszymi gatunkami wybieranymi przez Polaków okazały się strzelanki, ogółem gry akcji oraz strategie. Do tego koszyka popularności wrzucono także produkcje sportowe, RPG czy przygodówki. W przypadku konkretnych serii pierwsze miejsce zajęła FIFA, co raczej nie stanowi zaskoczenia, zważywszy, iż piłka nożna uważana jest za sport narodowy. Druga lokata przypadła Grand Theft Auto, a trzecia Assassin's Creed. Tuż za podium znalazły się m.in. Need for Speed, Far Cry, Star Wars czy The Sims.

Reklama

Co ciekawe, z informacji zebranych przez Games Sales Data wynika, że lubimy sięgać również po tytuły dla dorosłych (gry oznaczone PEGI 18 wybierało 39,9 procent graczy), jednakże propozycje dla dzieci oraz młodzieży stanowią 60 procent kupowanych gier. Przykładowo na gry dla osób od 16 roku życia decydowało się 17,9 procent ludzi, z kolei tytuły dla ludzi od 12 lat kupowało 10,2 procent badanych.

Warto wspomnieć, że w tym roku wyniki mogą być jeszcze lepsze dla branży gier wideo nie tylko w Polsce, a to za sprawą pandemii koronawirusa, która zmusza nas do większej domowej aktywności i wypełniania wolnego czasu np. graniem w gry wideo. W ostatnich miesiącach rekordowy zarobek odnotowało m.in. Electronic Arts dzięki trybowi FIFA Ultimate Team. Ogółem niesamowitymi przychodami może pochwalić się cały rynek cyfrowej dystrybucji.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: FIFA 20
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy