Fani tworzą LittleBigPlanet na PC

​Pamiętacie uroczą grę, która skradła serca wielu posiadaczy konsoli PlayStation 3 od Sony? To świetnie, bo już niebawem będziecie mogli się nią cieszyć również na komputerach.

Microsoft już jakiś czas temu postanowił wyciągnąć rękę do swoich fanów, udostępniając część produkcji z Xbox One również na PC, ale Sony wciąż trzyma się swojego i większość ekskluzywnych hitów na konsole PlayStation pozostaje dla posiadaczy blaszaków niedostępna. Jedną z nich jest LittleBigPlanet, czyli dynamiczna platformówka umożliwiająca ogromną ingerencję w przebieg rozgrywki, a wszystko za sprawą dowolnego planowania i kreowania wyglądu postaci i lokacji, które następnie można było udostępnić w sieci.

Reklama

Z najnowszych doniesień wynika jednak, że grupa entuzjastów gry postanowiła coś z tym zrobić i stworzyć nową odsłonę z myślą o PC. Co prawda projekt jest jeszcze na wczesnym etapie prac, ale Trixel Creative już zdecydowało się podzielić z nami zwiastunem alphy. Wszystko wygląda tu dokładnie jak w oryginalnej serii, bo twórcy zapewniają, że korzystają tu z oficjalnej dokumentacji LittleBigPlanet, żeby zachować jak największą wierność zarówno designu, jak i doświadczeń.

Oczywiście możemy liczyć na takie zmiany, jak nowe materiały, kostiumy, naklejki czy obiekty, a nawet świeżą muzykę, ale wszystko w ramach dobrze znanych doświadczeń. Pytanie tylko, jak z legalnością całego projektu? Czy można stworzyć fanowską grę posługując się znakiem handlowym LittleBigPlanet? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ale jak zapewnia redditor o nicku Halxton, który jest zaangażowany w projekt, prawa do LittleBigPlanet są w rękach Sumo Digital, które dało Trixel Creative swoje błogosławieństwo, ale pod warunkiem, że gra nie będzi ewykorzystana w celach zarobkowych.

Co więcej, ostatnie słowo należy do Sony, ale jak zapewnia Halxton, w najgorszym scenariuszu, czyli takim, że Sony zabrania im używania wizerunków z LittleBigPlanet, zawsze mogą zmienić skórki i stworzyć grę inspirowaną LittleBigPlanet. Jeżeli jednak Japończycy wyrażą zgodę, to możemy spodziewać się trybu fabularnego, możliwości tworzenia i dzielenia się poziomami czy interfejsu zoptymalizowanego pod myszkę i klawiaturę. Data premiery? Wciąż nieznana, ale już niebawem poznać mamy kolejne szczegóły.

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy