Fallout 76 jest sieciową produkcją w stylu DayZ i Rust?

​W sieci pojawiły się niepotwierdzone doniesienia na temat zapowiedzianego dwa dni temu Fallout 76 - kolejnej odsłony serii osadzonej w postapokaliptycznym świecie.

Dziennikarze serwisu Kotaku - powołując się na trzech pragnących zachować anonimowość informatorów zaznajomionych z projektem - twierdzi, że gra położy nacisk na zabawę sieciową i przetrwanie w nieprzyjaznym otoczeniu. Produkcja jest podobno "silnie inspirowana" DayZ i Rust, w których gracze walczą właśnie o przeżycie.

Źródła portalu podkreślają, że powstający tytuł jest eksperymentalną częścią cyklu. Narodził się jako prototyp trybu wieloosobowego do Fallout 4, ale w następnych latach przekształcił się w coś większego i samodzielnego.

Reklama

Choć w grze kluczową rolę odegra rozgrywka z innymi użytkownikami, nie zabraknie ponoć tradycyjnej fabuły i zadań, z których słynie Bethesda. Pojawi się ponoć również znany ze wspomnianej czwartej odsłony cyklu mechanizm budowania schronień, fortyfikacji oraz innych konstrukcji i obiektów.

Produkcja tworzona jest rzekomo w formie "usługi". To oznacza, że po premierze twórcy za pomocą publikowanych regularnie aktualizacji i rozszerzeń rozbudują tytuł o kolejne treści. Z upływem czasu mechanizmy rozgrywki mogą się zmieniać i rozwijać, choć fundamenty zabawy pozostaną nietknięte.

Dziennikarze Kotaku zwracają uwagę, że nazwa gry odnosi się do Krypty 76, o której wspomniano w trzeciej i czwartej odsłonie cyklu. Schron miał otworzyć się 20 lat po zakończeniu wojny nuklearnej, co może oznaczać, że akcję osadzono przed wydarzeniami z poprzednich części, które toczyły się 200 lat po konflikcie.

Niewykluczone więc, że gracze trafią do świata mniej ucywilizowanego, w którym ocalali dopiero próbują podnieść się po starciu atomowym. Wskazywałaby też na to kwestia pochodząca z pierwszego zwiastuna: "Bo gdy walki ustały i opadł radioaktywny kurz, trzeba rozpocząć odbudowę".

Oczywiście do powyższych doniesień należy pochodzić z dużym dystansem, ponieważ ostatecznie mogą okazać się nieprawdziwe. Pierwsze oficjalne informacje na temat projektu Bethesda ujawni na swojej konferencji poprzedzającej start targów E3. Wydarzenie odbędzie się 11 czerwca o godzinie 3:30 czasu polskiego.

Data premiery Fallout 76 nie jest znana. Ujawniono za to platformy docelowe - produkcja zmierza na PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fallout 76
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy