E-sport oficjalną dyscypliną sportową na Igrzyskach Azjatyckich w 2022 roku

Drużyna Astralis świętuje zwycięstwo podczas turnieju Eleague w Atlancie /AFP

​Miłośnicy e-sportu od dłuższego czasu domagają się, by został uznany za oficjalny sport. Ta wizja jest coraz bliższa realizacji - organizatorzy Igrzysk Azjatyckich ujawnili, że zmagania w grach komputerowych będą konkurencją medalową podczas edycji w 2022 roku.

Reklama

Z oczywistych względów szczegóły na temat tytułów, w których profesjonalni gracze podejmą się rywalizacji, oraz formuły rozgrywek nie są znane. Najprawdopodobniej więcej dowiemy się bliżej imprezy, która odbędzie się za pięć lat w chińskim mieście Hangzhou.

E-sport pojawi się jednak już na przyszłorocznej edycji w Indonezji. Wirtualne boje zawodnicy stoczą w ramach turniejów pokazowych, konkurując w takich produkcjach, jak FIFA 17, League of Legends, DOTA 2 i StarCraft II.

Reklama

Uznanie sportów elektronicznych za dyscyplinę medalową Igrzysk Azjatyckich jest bardzo ważnym wydarzeniem. To druga największa - po ogólnoświatowych Igrzyskach Olimpijskich - impreza obejmująca rywalizację w wielu konkurencjach (10 tysięcy uczestników w 2014 roku).

Nietrudno więc wyobrazić sobie sytuację, w której e-sport następnie pojawi się na tradycyjnej, globalnej "olimpiadzie". Niewykluczone więc, że obok lekkoatletów, kajakarzy, pływaków czy tenisistów o złoto, srebro i brąz rywalizować będą także zawodowi gracze.

Wszystko jest jednak kwestią przyszłości. Na razie musimy poczekać, jak wirtualne zmagania poradzą sobie podczas Igrzysk Azjatyckich. Kluczowa okaże się nie tylko ostateczna formuła rozgrywek, ale i sukces komercyjny.

Dowiedz się więcej na temat: e-sport

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje