Dragon Age: Inkwizycja - nowa porcja informacji

W najnowszym wydaniu magazynu Official Xbox Magazine znalazł się obszerny tekst poświęcony Dragon Age: Inkwizycji, w którym znalazło się sporo nowych szczegółów o grze. Czego się dowiedzieliśmy tym razem?

Najważniejsze informacje o Dragon Age: Inkwizycji znajdziecie poniżej - standardowo - w punktach:

  • w grze znajdzie się pięć głównych regionów - Ferelden, Wolne Marchie, Orlais, Nevarra i Dalia,
  • poszczególne regiony zostaną podzielone na mniejsze obszary. Na razie ujawniono dwa z nich - pogrążoną w wojnie część Orlais oraz Emerald Grave. Druga z lokacji jest cmentarzyskiem elfów, na którym dalijskie elfy za każdego zabitego pobratymca sadzą jedno drzewo,
  • będzie można wpływać na środowisko i otoczenie na wiele różnych sposobów. Pojawi się możliwość wpływania na lokalne osady, wyznaczania szlaków handlowych, podbijania terytoriów oraz naruszania danego ekosystemu,
  • jak już wcześniej wspomniano, siła przeciwników nie będzie dostosowywać się do poziomu doświadczenia gracza,
  • będzie można polować na dziką zwierzynę oraz gromadzić rośliny. Zdobyte w ten sposób materiały będzie można wykorzystać do craftingu. Warto jednak zwrócić uwagę, że jeśli zaczniemy zabijać zbyt dużo przedstawicieli danego gatunku, ich populacja znacząco się zmniejszy, będzie to jednak działać też w drugą stronę - zwierzęta będą mogły się rozmnażać,
  • pokonywanie inteligentnych przeciwników pokroju bandytów i smoków będzie miało znaczący wpływ na region, w którym w danej chwili postać gracza działa,
  • oprócz Varricka, Cassandry i Vivienne w grze pojawi się jeszcze co najmniej trójka członków drużyny bohatera. Nowymi ujawnionymi towarzyszami są będący ekspertem w Pustce apostata Solas, jednooki najemnik Iron Bull, który jest wyrzutkiem i banitą quanari oraz elfia łuczniczka Sera,
  • tym razem nie będzie postaci dodawanych w formie DLC. Developerzy tłumaczą, że system towarzyszy jest na tyle skomplikowany, że nowych bohaterów nie da się dodawać w locie - dlatego właśnie część plików z herosami w dotychczasowych grach BioWare’u znajdowała się na płycie z grą. Wywołało to jednak oburzenie graczy, którzy uznali, że twórcy próbują sprzedać im coś, za co już raz zapłacili. Tym razem producenci chcą uniknąć podobnych oskarżeń,
  • koło dialogowe powróci, ale zostanie podzielone na trzy rodzaje - w każdym z nich znajdą się odpowiedzi pasujące do aktualnej sytuacji. W kole tonalnym znajdą się kwestie związane z wyborami charakterystycznymi dla gier RPG (najprawdopodobniej chodzi o decyzje kluczowe dla rozwoju fabuły), wyboru posłuży do podejmowania określonych działań lub wyrażania opinii, a reakcji koncentrować się ma na "momentach emocjonalnych" (a więc najpewniej romansach),
  • tworząc postać gracz będzie mógł przypisać jej jeden z czterech głosów - każda płeć będzie miała do wyboru dwa różne brzmienia. Niestety pod tym względem nie będzie rozróżnienia na poszczególne rasy - twórcy tłumaczą to jednak ogromem pracy oraz brakiem miejsca. Jeśli - przykładowo - developerzy nagraliby kwestie w ośmiu różnych wersjach głosowych (po dwie na każdą rasę), musieliby wydać grę na czternastu płytach. BioWare próbuje jednak w jakiś sposób zróżnicować brzmienie, dodając drobne modyfikacje,
  • w przeciwieństwie do Dragon Age: Początek, wybór rasy nie będzie miał wpływu na przebieg prologu. Twórcy zapewniają jednak, że w trakcie rozgrywki człowiek będzie inaczej traktowany niż elf, krasnolud czy quanari,
  • główny bohater jest jedynym osobnikiem ocalałym z katastrofy, która zerwała Zasłonę i otworzyła dziury prowadzące do Pustki. Dysponuje on unikalną zdolnością, która umożliwia ich zamykanie,
  • BioWare obiecuje, że w grze pojawi się 40 różnych zakończeń, a to które zobaczymy, zależeć ma od podjętych w trakcie rozgrywki decyzji i wyborów. Twórcy podkreślają przy tym, że różnice pomiędzy poszczególnymi finałami nie będą kosmetyczne. Aha, jasne,
  • tym razem waga zbroi nie będzie przypisana do konkretnej klasy. Dzięki temu przykładowo łotrzyk może założyć szaty maga, a mag może wdziać ciężką zbroję wojownika.
CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Dragon Age: Inkwizycja
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy