Digital Dragons Awards 2017: Organizatorzy ujawniają nowe kategorie konkursu i listę nominowanych

​22 i 23 maja Kraków zmieni się już po raz szósty w europejską stolicę branży gier wideo za sprawą Digital Dragons - corocznej konferencji twórców gier, wydawców, inwestorów, przedstawicieli mediów i innych osób zawodowo związanych z tym najżywiej rozwijającym się przemysłem rozrywkowym.

Zgodnie z tradycją podczas imprezy odbędzie się gala wręczenia nagród Digital Dragons Awards za największe dokonania w dziedzinie gier wideo. Te najbardziej prestiżowe wyróżnienia przyznawane w Polsce tym razem rozdane zostaną aż w ośmiu kategoriach. Znamy już nominowane tytuły!

Tradycyjnie, nagrody przyznane zostaną polskim twórcom w kategoriach Best Polish Game, Best Polish Mobile Game, Best Polish Game Design, Best Polish Game Art, Best Polish Game Audio oraz w kategorii międzynarodowej - Best Foreign Game of 2016. Rzucającą się w oczy nowością są kategorie Best VR Game i Best Polish DLC.

Reklama

Oto lista nominowanych do Digital Dragon Awards w 6. edycji konkursu:

Nominacje do Best Polish Game of 2016

  • Bound (Plastic)
  • Shadow Warrior 2 (Flying Wild Hog)
  • Sky Force Reloaded (Infinite Dreams)
  • SuperHot (SUPERHOT team)

Nominacje do Best Polish Mobile Game of 2016

  • 60 Seconds! (Robot Gentleman Studios)
  • Crush Your Enemies! (Vile Monarch)
  • Oh...Sir! The Insult Simulator (Vile Monarch)
  • Sky Force Reloaded (Infinite Dreams)

Nominacje do Best Polish Game Design of 2016

  • Book of Demons (Thing Trunk)
  • Bound (Plastic)
  • Oh...Sir! The Insult Simulator (Vile Monarch)
  • SuperHot (SUPERHOT team)

Nominacje do Best Polish Game Art of 2016

  • Book of Demons (Thing Trunk)
  • Bound (Plastic)
  • Shadow Warrior 2 (Flying Wild Hog)
  • SuperHot (SUPERHOT team)

Nominacje do Best Polish Game Audio of 2016

  • Bound (Plastic)
  • Detached (Anshar Studios)
  • Layers of Fear (Bloober Team)
  • Lichtspeer (Lichthund)
  • Shadow Warrior 2 (Flying Wild Hog)
  • SuperHot (SUPERHOT team)

Nominacje do Best Polish DLC of 2016

  • Dying Light: The Following (Techland)
  • Superhot VR (SUPERHOT team)
  • This War of Mine: The Little Ones (11bit studios)
  • Wiedźmin 3: Krew i Wino (CD Projekt RED)

Nominacje do Best VR Game of 2016

  • Bound VR (Plastic)
  • Detached (Anshar Studios)
  • SuperHot VR (SUPERHOT team)
  • The Vanishing of Ethan Carter VR (The Astronauts)

Nominacje do Best Foreign Game of 2016

  • Doom (Bethesda Softworks)
  • Firewatch (Panic Inc.)
  • Inside (PlayDead)
  • Overwatch (Activision Blizzard)

Krakowski Park Technologiczny, organizator wydarzenia, wraz z kapitułą konkursową wprowadził do konkursu dwie kategorie nieobecne w dotychczasowych edycjach. Medium gier wideo cechuje szczególna dynamika - zmieniają się oczekiwania odbiorców, technologie, realia rynku. Wyrazem tych żywych przemian są właśnie nowe kategorie konkursowe. Pierwsza z nich to Best Polish DLC of 2016 - nagroda dla najlepszej dodatkowej zawartości do wydanej już gry. Trzy litery - DLC - od lat budzą skrajne emocje wśród fanów gier wideo. Są fani, którzy cieszą się z możliwości pozostania w świecie cenionej gry trochę dłużej za dodatkową opłatą. Inni krytykują praktykę wydzielania fragmentów rozgrywki do oddzielnej sprzedaży. W ostatnich latach polskie studia, takie jak CD Projekt RED czy Techland, idąc trochę pod prąd powszechnych trendów, swoimi rozbudowanymi i przemyślanymi dodatkami do gier takich jak Wiedźmin 3 czy Dying Light wyznaczyły standard, który wzbudził uznanie światowej społeczności graczy i wyśrubował ich oczekiwania względem tego, co wydawca może oferować jako odpłatne rozszerzenie do podstawowej wersji gry. Jeszcze dwa lata temu decyzja o stworzeniu kategorii najlepszego DLC mogłaby budzić sprzeciw. W tym roku niewłączenie jej do konkursu byłoby po prostu krzywdzące.

Rozpatrywany przez jury konkursowe rok 2016 trudno jeszcze uznać za "Rok VR", na jaki mieli nadzieję entuzjaści, mimo rekordowego natężenia obecności tematyki w mediach nie tylko branżowych. Nie sposób też jednak nie zauważyć dokonującego się przełomu. VR wyszedł wreszcie z działów R&D, by z ciekawostki dla zapaleńców stać się pełnoprawnym produktem konsumenckim, który w wielu różnych formach zawędrował już w ręce milionów graczy. Stwierdzenie, że rynek VR dojrzał byłoby jeszcze trochę na wyrost, z pewnością jednak producenci sprzętu i ewangeliści technologii przygotowali żyzny, podatny grunt gotowy by przyjąć kiełkujące coraz powszechniej pomysły twórców gier. W kategorii Best VR Game of 2016 nominowano po raz pierwszy produkcje, których twórcy skutecznie przekuli szerokie możliwości rozwijającego się szybko medium na pełnoprawne, komercyjne tytuły zdolne zaspokoić wygórowane oczekiwania odbiorców spragnionych nowych horyzontów rozrywki.

Jak co roku, nominacje do Digital Dragons Awards zgłaszali cenieni Polscy profesjonalni twórcy gier. W jury, pod przewodnictwem Radosława Jaroszka, redaktora naczelnego serwisów Gry.Onet.pl i Gamezilla.pl w tej edycji zasiadają: Mariusz Borkowski, serwis gamemusic.pl, Jerzy Poprawa, redaktor naczelny magazynu CD Action, Krystian Smoszna, redaktor naczelny serwisu GRYOnline.pl, Grzegorz Marczak, właściciel i redaktor naczelny bloga technologicznego Antyweb.pl, Piotr Mańkowski, redaktor naczelny magazynu PIXEL oraz Paweł Węgrzyn, kierownik Zakładu Technologii Gier Uniwersytetu Jagiellońskiego. Gala rozdania nagród rozpocznie wieczorną imprezę wieńczącą pierwszy dzień konferencji.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Digital Dragons
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy