Cztery gry powstały w Łodzi w ramach globalnego game jamu "Ludum Dare"

​Cztery gry powstały na Politechnice Łódzkiej w ramach globalnego game jamu "Ludum Dare". Lokalnie, wśród samych uczestników najlepiej oceniony został projekt "Zombinball". Zwycięzca globalny wyłoniony zostanie za trzy tygodnie w wyniku głosowania internautów z całego świata.

Lokalna stacja 32. międzynarodowego game jamu "Ludum Dare" zorganizowana została od soboty do poniedziałku na Wydziale Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej. Była ona jedyną w Polsce i jedną z 50 na całym świecie.

Reklama

W ramach tej edycji game jamu powstało na całym świecie 2817 gier umieszczonych w regulaminowym czasie na stronie internetowej konkursu. "Od tego momentu gracze z całego świata mogą zapoznawać się z powstałymi grami i oceniać je. Zwycięzca globalny wyłoniony zostanie za trzy tygodnie" - poinformował we wtorek PAP Dominik Szajerman z Instytutu Informatyki PŁ.

W Łodzi po trzech dobach zmagań z czasem, gracze zgłosili do globalnego konkursu cztery projekty - gry są bardzo różne, wykonane w innych technologiach sprzętowych i programowych, ale nawiązują do jednego, wybranego globalnie tematu - "Nietypowa broń".

Sami uczestnicy jamu na Politechnice Łódzkiej wybrali też zwycięzcę spośród siebie. Najlepiej ocenili projekt "Zombinball" - w tej grze oryginalną bronią jest maszyna do pinballa. Gracz musi bronić dolnej linii planszy poprzez ustawiczne niszczenie kolejnych fal ataków zombie przy pomocy metalowej kuli toczącej się i odbijającej zgodnie z zasadami oryginalnego pinballa.

Dodatkową atrakcją jest możliwość grania na macie tanecznej, co znacznie podnosi grywalność. Gra oferuje poziomy trudności, które różnią się szybkością zombie i punktacją za ich unieszkodliwienie. Jej twórcami są: Kamil Kozłowski, Jakub Rogalski oraz Jakub Pietrzak. "Jest to projekt najbardziej kompletny ze wszystkich zaprezentowanych. Nieoficjalne informacje mówią, że będzie kontynuowany, aż do wydania jako komercyjny produkt" - dodał Szajerman.

W innej zgłoszonej w Łodzi do konkursu grze "BossRun 3000 DeLuxe" gracz wciela się w programistę, który utknął w wirtualnym świecie. Musi skorzystać z glitchów, aby pokonać bossów. W tej grze jest ich dwóch - jak podają twórcy: wielki i zły Wąż oraz wielki i zły Robot. Na każdego z nich trzeba znaleźć inną broń i taktykę pokonania. Autorami gry są Adam Zimny, Marcin Perlikowski, Maciej Łaszkiewicz, Weronika Kordeusz oraz Igor Derbis.

Kolejna gra - "Commit Racer" - pozwala na kontrolę lotu statku przy pomocy kontrolera Kinect 2 lub gamepada. Sterując własnym ciałem, zwłaszcza rękami należy tak prowadzić pojazd, aby widowiskowo zniszczyć jak najwięcej pojawiających się na scenie sześcianów. Autorami gry są Mateusz Miągowski, Igor Derbis, Łukasz Nizik i Konrad Piechota.

Zdaniem Szajermana, na uwagę ze względu na poziom trudności przy tworzeniu zasługuje "Beard Legacy". Gra, mimo że zgłoszona do konkurencji "Jam", czyli zespołowej, została wykonana przez jednego tylko twórcę - Łukasza Małkowicza. Pisze on tak o swojej grze: "Jesteś męskim mężczyzną - drwalem, którego dziewczyna (księżniczka) została złapana przez Myśliwego i porwana do lasu. Twoim celem jest odzyskać ją! I potrzebujesz brody, żeby to zrobić!". Broda jest tu jak najbardziej nietypową bronią, która pozwala pokonać nawet niedźwiedzie.

Uczestnicy konkursu czekają teraz na wyniki internetowego głosowania globalnego.

"Ludum Dare" organizowane jest od 13 lat; ostatnio do trzech razy do roku. Obecnie ma on głównie formę online, aby mogli wziąć w nim udział uczestnicy z całego świata. Zwycięzcą jest ten, kto ma najlepsze oceny. W poprzedniej edycji "Ludum Dare" powstało 2637 gier i z każdym rokiem ich liczba rośnie.

Dowiedz się więcej na temat: gry

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje